vivmatta.:)

Vad fint! Vi har en likadan - fast med Maskrosor!
Hehe!
Oh så vackert! I mitt barndomshem hade vi vilda gullvivor i gräsmattan här o var…oj, vad jag saknar det! Där jag bor nu (mitt på åkermark) är det maskrosor som gäller. De är iofs också vackra men det blir lätt lite för mkt av det goda. Det gör ont när man trampar på dem dessutom!
Så fint! helt i min smak och såmycket trevligare än "golfbana"..själv har jag tyvärr bara enstaka vivor, men här finns förgätmigejmattor, liljekonvaljmattor, blåsippsmattor, gulplistermattor, smultronmattor, prästkragemattor, borstnejlikamattor mm.. som jag lämner olika länge och kör slalom runt med gräsklipparn…. och förstås områden med vårlökar som jag fortfarande inte klippt för att jag vill att bladen ska gulna först.. det ser ju inte så ordentligt ut för en gräsmattapedant.. men jag tycker det är mycket trevligare än "golfbana-stuket".. i o f s kan även golfbanastuk vara snyggt på rätt ställe …men inte hos mig, efterdom dethär är en stor trädgård från 1930-talet lite engelsk park stuk.

Underbart !!
Jag vill vara där & bara lukta på doften av dessa gullvivor
….Blir nog en sväng till skogen imorgon, efter sonens körskolekurs!!
Så vackert.
Min lilla gräsmatta är full av skillor men i går så kom gräsklipparen fram för nu hade de blommat färdigt.
/Maria

Läste någonstans om doftande gräsmattor, tror att det var loppmynta, gråtimjan och mattram som var inplanterat. Skull gärna ha annat än gräs (och maskrosor :)) i mattan, tänk att ta doftande steg.

Helst ska du vänta tills dom har satt frön också, innan du klipper. Då kan du få en ännu större blomsterprakt nästa år
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Jag har vitsippsmattor. De är fina när det är alldeles vitt. så har jag några rejäla "ruggar" med gullvivor, de går i blom nu.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk