Jobbigt att vänta
Jag är inte någon van odlare. Detta är bara vår andra sommar med trädgård och då gjorde vi inte så mycket förra året för vi skulle se vad som fanns i trädgården. I år har jag planterat en hel del fröer och har också fått dem att överleva efter det att de grott. Och de finns nu på andra våningen i en massa små krukor.
Men vad JOBBIGT det är att gå runt och vänta på att det säkert ska vara frostfritt. Jag vill ju plantera NU!
Är det bara jag som är så här otålig? Är ni alla lugna vana odlare som bara säger "så här är det?"

Skaffa dig ett vivarium så kan du odla året runt ;)
Om du nu inte orkar vänta ^^

Vissa växter som förodlas klarar flera minusgrader efter avhärdning och andra dör direkt efter en frostnatt. Normalt är det dock ingen brådska att få ner växterna i jorden eftersom jordtemperaturen fortfarande är låg.
Normal såtid för frilandssådd är för mig omkring 10 juni.
1, Vad är ett "vivarium"?
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Undrar också vad ett vivarium är. Fast jag vill nog inte odla året om, jag vill bara att det ska gå fort tills jag får plantera ut mina växter!

Lätt förklarat är ett vivarium ett akvarium utan vatten. Bra länk med längre förklaring (sidan tar lång tid att ladda, men det går tillslut)
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

#1&2 Som #5 skriver :) Mycket bra.