Vad ska jag göra med slänten?

Du kan köpa färdig gräsmatta, eller anlägga trädgårdsland
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Gräsmatta var det där när vi flyttade in (+ ogräs) som jag nu dödat för det är så jobbigt att klippa gräsmatta uppe i slänten, o man går ju liksom inte där, så det finns ingen vits med att ha gräs där tycker jag. Vill inte göra köparna en björntjänst

Gör ingentig, men säg till vid visningen att det är (för tillfället) ogräsfritt. Jag hade uppskattat det mer än att ni lägger på gräs eller nåt. Det går ju egentligen inte att fixa nåt på så kort tid, mer än färdiga sommarblommor, och det blir dyrt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#4 Vi kommer ju inte vara med på visningen men mäklaren kan ju framför att det är ogräsfritt för tillfället. Jag hade uppskattat till och med om plasten låg kvar om, men alla kanske inte vet hur nödvändigt det kan vara med plast på ogräs för att få bort det.
Mäklarn tyckte det såg alltför förskräckligt ut med plasten och att spekulanter kunde tänka "vad är det för fel här då". Vi kanske bara lägger på ett litet lager ny jord samt täckbark. Nu ser det ut som en öken. Det är jättedålig jord.
Nån som har nåt mer förslag? Jag har tagit ett nytt bättre kort. De korten ovan är från visningsprospektet och ska mest visa huset.

Jamen, vad vet en mäklare om trädgård? Jag håller med dig.
Men flis ser ju ganska snyggt ut, om ni kan få den att ligga kvar.
#6 ja, det är problem att få flis att ligga kvar för det är så brant. Flera grannar har prövat men efter ett tag har ramlat ner med regnet. Men in ett par veckor inför en visning ligger det nog kvar. Nej, mäklaren sa att hon inte visste nåt om trädgård men hon vet kanske hur det bör se ut inför en försäljning. De som kommer o tittar kanske inte heller vet nåt om trädgård. Det kan vara folk som flyttar till sitt första hus.

Ja…
Jag hade ju bara varit tacksam. Sen köper man väl (inte) ett hus pga hur en del av trädgården ser ut?
Man kunde kanske göra en terrassodling där med hjälp av kantstenar av något slag. Då kan man få fina blomsterrabatter och jorden hålls kvar.
Nu har jag bestämt mig
. Det blir pallkragar för jag vill ha en köksträdgård och jag hinner skörda innan vi flyttar. Tjoho, ska inhandla spenatfrö, ruccola (om jag inte redan har det), persilja, dill, morötter, rödbetor, kanske potatis, sen vet jag inte mer…