Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfröerfrösådder
Läst 2684 ggr
Nandi
0

Vad har du sått?

Hej,

jag skulle vilja veta vad ni har sått för att få lite tips om vad man kan så Skrattande.

MaMaMade
0

Blir mkt grönt i år; massor av tomatsorter o sommar- + vintersquash som ska få stå ute mot förrådsväggen, växthuset blir fullt av gurka-, gurkmelon- o melon-plantor samt borlottibönor. I trädgårdslandet blir det bondbönor, vitkål, blomkål o knölfänkål. Hoppas kunna hålla oss m grönt åtminstone fram till vårvintern.

Har beställt lite ettåringar; kryddor o fjärilsdragare men det har dragit ut på tiden, kommer inte. Måste maila företaget ifråga.

Nandi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jadu, det blir en del, Önskar att jag också hade ett växthus men vet inte vart det skulle stå då Tyst har också sått meloner (nätmelon) som ska vara i en drivbänk som jag ska bygga.

bredano
0

En massa.. En del blir säkert bortskänkes men: tomater, gurka, persilja, gyllenbär, plocksallad, sockerärtor, basilika, timjan(som inte verkar trivas..)dill, citrongräs (endast ett experiment, fått höra tt de är svåra med fick lite frön), lavendel..

Plus lite mer som jag inte kommer på just nu Tungan ute

Nandi
0

Ja, du hade många växter du också :]

tradgardsguden
0

Jag och min kompis sådde lite jordgubbar och lite vattenmelon. Jordgubbarna har tagit sig men det är lite tidigt för vattenmelonerna. Vi sådde för första gången i år och om ni har några tips så skicka gärna ett pm. Cool

over and out

Trädgårdsguden

MaMaMade
0

Glömde sommarsquash o vintersquash. Hoppas få råd till några hallonplantor också, även om ekonomin är knaper. Har varit svårt att få tag på skogshallon de sista åren. Brysselkål blir det också, samt kanske några broccoliplantor…om de ryms. :)

Ska fixa till några extra odlingsbäddar…hoppas att ryggen håller bara!

kickboard
0

En hel massa sommarblommor och klängväxter som jag gillar: Lobelia, petunia, stjärnöga, rosenskära,blomman för dagen, hjälmböna, spanska flaggan, klockranka och perenner som riddarsporre och grönlilja. Och tomater förstås.

Åsa S
0

Har sått inomhus: tomat, chili, gyllenbär, calaloo, stevia, malabarspenat, grön shiso, basilika, jordmandel

Har sått i kallväxthuset och vissa sorter är snart skördeklara: kryddkrasse, pak choi, pink lettucy, grönsaksrybs, tatsoi, morot, sallat, daikon

Kommer snart att så inomhus: Korila, squash (sommar+vinter), pumpa, melon

Kommer så utomhus: spenat, bönor (busk + stör)+ en del av de växtslag jag har i växthuset just nu.

Nandi
0

Första gången för mig också + att vi inte sår samma sort men jag ska testa att så vattenmelon (sugar baby) nästa år :]. Lycka till med dina, har du någon bild på dina meloner?

Ja, det var mycket blommor det själv hittade jag ett paket Glim som vi inte hade öppnat (ska se om de gror) :]

Vilken sårt melon ska du så? Tänkte om du har lite tips Flört.