Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfröerfrösådder
Läst 2190 ggr
Nandi
0

Så fågelmat?

Hej,

jag har en liten fråga:

Kan man så fågelmat (solrosfrön) ?

jag sådde solrosor i feb men jag visste inte de växer så fort så jag fick ta och slänga de fröna (och de var de ända jag hade) och undrar nu om man kan så de frön som ligger i fågelmat påsen?

ikna
0

Du kan säkert så de fröna från fågelfröpåsen, de slog rot i en kruka hos mig, när jag hade råkat spilla lite.

Jennix
0

Prova! Det har funkat för mig. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Tilda-T
0

Jag funderade också på dom solrosfrön som man matar pippisarna med, i en annan tråd svarade björnen att dom nog inte blir så höga och blommar inte med så stora blommor , men jag tycker inte det gör något om dom inte blir så höga, dessutom är fröna gratis!Skrattande

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Bjornen
0

Jo visst kan man så fågelfröet men kvaliten kan vara sämre än fröpåsar men mycket billigare. Vid torkningen kan de ha torkas vid för hög temperatur men som ofta gror en stor del av fröna.

Nandi
0

Det förklarar ju ett och annat…

Tack för hjälpen ska så lite nu Skrattande

[Ankanxxx]
0

Jag har rensat ogräs i häcken idag och det fanns hur mycket groddar som helst av solros närmast fågelnordet. Det lär gro i mängder!

Nandi
0

Vi råkade spilla lite i en disko och så slank det ner ett frö i utloppet och några veckor senare växte det upp groddar :]

Nandi
0

Tack, alla fröna gror :]