Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 2148 ggr
flowergirl
0

tråkig julros

hej! Jag har ett återkommande problem med min julros, varje år så är bladen så himla fula efter vintern,bruna torra och helt veck men det kommer blommor….har planterat den efter konstens alla regler men den är kinkig ändå. Har NI några bra tips.

.Mia.

Bjornen
0

Julros drabbas lätt av svampsjukdomar och de bör vara väldränerat på höst och vinter. Min äts upp av rådjuren och det är allt inklusive rötterna.

flowergirl
0

men vilka galna rådjur!!!ja man blir lite luttrad som trådgårdsmänniska till alla "andra" som också gillar blommorRynkar på näsanmen ok- jag kanske skall gräva upp den igen och kolla dräneringen eller kanske köpa en ny rent av för om det är  en svampsjukdom så låter det ju kört….ååå vad trist.

Mia

flowergirl
0

ps såg i en engelsk trädgårds tidnign underara julrosor i blomm men…..inga blad…??? dom var helt enkelt bort klippta ( min gissning i allafall ) kanske är det så man skall göra, veck med bladen på vintern. Så har jag gjort nu och ser att det kommer nya blad direkt, glad igen!

mvh Mia

Bjornen
0

Det finns många olika sorter av julrosor och några blommar naturligt utan blommor och andra blommar olika tider på året beroende på art och sort.