Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfruktträdbärbuskarbärväxter
Läst 3164 ggr
lerboden
2008-08-13 13:10
0

meloner

jag har fyra plantor meloner i mitt växthus.

dom skall ju penslas/polyneras. alla plantorna blommade friskt. med vad är hona och hane. visste jag inte förrän en planta plötsligt började producera en annan sort blommor - honblommor har jag lärt mig. men varför är det bara en planta som producera honor? det tog lång tid innan plantorna fick fart i växthuset efter att jag grott dem innomhus i ett fönster. jag vet nu att jag har gödslat för mycket. det är första året för mej med ett växthus och jag har nog lärt mig en hel del denna sommar.

tacksamför svar

ikna
2008-08-13 14:53
0

Vad jag vet kommer det honblommor på alla plantor, det är väl mest det att det ska vara i rätt tid. Jag har haft 3 melonplantor i mitt växthus (första året med växthus för mig med) och fått en melon på de två och 2 meloner på den ena plantan. Den största melonen vägde 3,5 kg! SkrattandeJag gödslade också ganska mycket, melon vill ju ha mycket. Däremot hade jag massor med löss på allt i växthuset, fram tills ungefär mitten av juli. Rynkar på näsan 

Jag har också lärt mig en del denna sommar! Det är ju misstagen man lär sig mest av!

lerboden
2008-08-13 19:05
0

Mina har inte kommit så långt att jag kan skörda ännu.

men den planta som har honblommor får massor av sådana blommor så jag får hålla efter så det inte blir för många. 3 st får gå fram tänkte jag.

Nandi
2009-04-25 22:04
0

Hej…

Jag har nyss sått tre melon plantor (som inte är stora än) men jag har inget växthus så jag måste hitta på något annat men om du har några ips så får du gärna dela med om dem till migGlad.