Novemberrusk
Hualigen - åkte ut till stugan och trädgården med stora ambitioner. Har massor med realökar som ska i jorden. Tänkt kratta bort fallna blad under de Rosor som haft svartfläcksjuka för att förhindra att sjuka blad övervintrar i jorden.
Men det är ju så ruskigt väder
Blev stelfrusen och våt efter efter en knapp timme och drog mig inomhus igen.
Har du hunnit med allt du tänkt göra? Jag har en viss oro över det jag inte hunnit med. Men trädgård ska ju vara till för avkoppling och motverka stress. Vem påstod det?
Här uppe är det lugnt och skönt vad beträffar trädgårdarbete nu då marken frusit. Sitter inne och myser och längtar redan så smått till våren.
Löven blev ouppsamlade då snön kom tidigt och löven föll ovanpå den, men strunt i det. Kommer tid, kommer råd.
Hej Christina
Jag avundas dej trots att du tyckte att det var kallt och jobbigt. Men tyvärr har jag inget jobbigt längre. I allafall inte med min trädgård. Jag saknar den och jag saknar höstruskets romantik. Trädgården går till vial och det för vi också göra. Den klarar sej även onm du inte hinner att kratta bort alla löv. Lycka till Hälsningar Birgitta HL
PS skickar en tavla på en olja jag målat där du kan se en stor trädgård

Tack för fin målning - vad duktig du är! Grymt imponerad. En sådan talang måste vara en god ersättning för att påta i marken.
Idag var vädret bättre så jag fick ner de sista lökarna. Men rosenbladen får ligga kvar. Kan inte hjälpas och kanske gör det inte så stor skillnad.
Hej!
Ja, nu är det rusk ute! Kan inte bestämma mig för om det är lite deprimerande eller skönt, skönt att ladda om batterierna för nästa säsong och fundera ut nya växter att plantera!
Jag är pion-freak, så jag letar ständigt efter sorter jag inte har!Både luktpioner och buskpioner. Fantastiska växter! Står ju länge om man har de i vas!
Men det är ju som sagt skönt att sitta inne och drömma om det nu!