Snygga trädgårdskläder
Jag har alltid använt mina sämsta jeans i trädgården, men förra veckan hittade jag ett par riktigt snygga gröna byxor på Granngården. Föll för dem och köpte.
Midjebyxor i grönt med massor av galonfodrade fickor. Och knäskydd förstås. Och matchande stövlar i svart och grönt. Och naturligtvis också matchande handskar fast jag redan har så många par.
Faktiskt gav inköpet mig extra energi och lust att börja sätta igång med vårarbetet. Sjuttsingen också - har inget foto. Men du kanske också sett dem? Fanns förutom grönt också i jeanstyg med små Rosor på bakfickan.

Men vad jag faktiskt behöver mest av allt är något som skyddar armarna. Jag tillbringar så mycket tid djupt inne i taggiga buskar och har inga bra jackor som är både tunna och som skyddar. Har du hittat något vettigt? Grova jeansskjortor funkar sisådär.
kanske en gammal skinnjacka med fodret borttaget. Mina arbetshandskar (Modell junior tror jag) har skinn på insidan handflatan alltså och det funkar med att dra tistlar och nässlor, till och med taggiga Rosor. De kommer ifrån Swehand och är gjorda i trikå på handens baksida smidigt skinn på insiadna och runt tummen . Så jag tänkte en gammal sliten skinnjacka kanske.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag kanske skulle gå till Myrorna och skaffa en gammal skinnjacka. Kan man ju få där för under 100-lappen. Så skyddar jag mina nya fina byxor också…..

Eller så köper du riktigt långa jobbarhandskar som går upp till armhålan, tror att det finns…… Eller sådanna som de har som håller i stora fåglar, typ örnar o dyl. De måste ju vara bra. Så klipper du bort själva handsen sen så får du fina korvar att trä på armarna. Jag såg också byxorna på mässan ,tyckte att det var fina men lite väl i överkant för mig, alltså lite lite överdrivet med 1000 Rosor på dem. Men sen var det en som hade dem på sig såg jag och de satt så taskigt på henne, då det kan varit det som på verkat mig också. Du kommer nog bli ursnygg på visningarna. Ha det gott!
Såg också Gardengirls arbetskläder på mässan synd att de faktiskt INTE är anpassade för trädgårdsjobb när man faktiskt som jag jobbar med trädgård. Trädgårdskläder ska gärna tåla 90 graders tvätt, åtminstone ska de tåla 60 grader. Gardengirls kläder tål enbart 40grader (troligtvis p.g.a vissa partier med strechmaterial) så de lär se ganska solkiga ut ganska snart ifall man verkligen använder dem till trädgårdsarbete och inte lite romantiskt lätt trädgårdsjobb typ plocka bort vissna rosor för de går ju inte att få helt rena från riktig smuts.
Boulanger har snygga modeller för kvinnor och många av deras kläder går att tvätta i 90 grader tyvärr är de riktigt dyra. Även de var på mässan.
Sååå snygga byxor…..verkar så sköna. Du kommer att bli traktens mest välklädda.
Tänk så kul att vara fin i trädgården. Ofta tar man ju något gammalt och utslitet.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

#6 Haha - ja du har säkert rätt Åsa. Så för grovarbetet i trädgården just nu använder jag de kraftiga jag hittade på Granngården. Fast mina går i svart och grönt och matchar de stövlar och handskar jag köpte. När jag har en tillfällig dipp i lusten med det tyngsta i trädgården så hjälper det mig faktiskt med nya redskap - och dit räknar jag nya kläder.
Boulangers är snygga, men som du säger - dyra! De blommiga snickarbyxorna blir nog för gardenpartyt, eller när ni kommer till mig på trädgårdsvisning, eller när jag cyklar till glasskiosken….
Hej!
Kul att du gillar Garden Girl. Vi har precis fått in dem i vårt sortiment. Dessutom ska jag stå och sälja dem på mässan Trädgårdsliv i Malmö 13-15 Mars. Jag tycker just snickarbyxorna är toppen, snygga och sköna.
Kram Cilla

De snygga svarta på bilden…Är de från Granngården?
Och vad kostar de? Köpte ett par snygga vita stövlar från Noa Noa som jag tänkte ha i sommar. Skulle passa bra med de från Garden Girl. Alltså inte gjorda för alltför hårt trädgårdsarbete. Mer för snyygt poserande med ett fång blommor i famnen:)