Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 1430 ggr
lisette
0

skräp i trädgården vanligt?

vi köpte vårt hus i december 04 och flyttade in slutet på januari 05. då började vi röja lite i trädgården, plockade undan gammalt fårstaket osv.

i en hörna i trädgården fann vi en hög med ris, under riset låg hur mycket skräp som helst.

metall, glas i olika former, hönsnät osv.

idag har jag gått och letat sniglar med min son. i en av kullarna fanns det givetvis glas. hade tänkt ta bort en av kullarna då det sett lite trevligare ut i trädgården, men frågan är om man vågar börja dra i det.

jag vet att det ligger bilar begravda i en trädgård i byn och hemma hos mina föräldrar har det stått en bil i skogen som numera är övertäckt av jord.

så, min fråga är:

är det vanligt att man hittar skräp i trädgården som egentligen hör hemma på soptippen?

Branneli
0

Vi hade denna tråkiga upptäckt också…. Blääää vad tråkigt det är att städa efter andras sk*t Gråter.

Tilda-T
0

Det är inte klokt vad en del kan kasta på sin egen privata soptipp, hur kan folk vilja ha detta i sin omedelbara närhet.

Hur jobbigt kan det vara att åka till återvinningen med skiten och sedan vara fri skräpet!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Halvdansken
0

Vi har fortfarande inte rensat upp allt skit efter 7 år! Ena hörnan var full av plast, metall, krukor, trä med spik i och allt annat. Men vi bor på landet och tyvärr är det så att här är man mindre noga med sånt än i "vanliga" villakvarter.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

ginnan
0

När vi flyttade till vår gård för 17 år sedan, fanns det ett dike mellan våra åkrar. Döm om vår  förvåning när vi en dag upptäckte att hela diket var fullt av gammalt skräp, kläder, skor, trasigt porslin, plus en massa annat bröte. Dagen efter fyllde vår granne igen diket med jord. Ingen kan ana vad som döljer sej där under. Efter återställd mark, har man odlat alla sorters grödor. Naturen bryter väl ner det mesta,  men man kan väl undra vad som döljer sej lite här och var i naturen.

Tror man gömde sitt avfall på detta viset förr i tiden.

Tråkigt när man finner det i sin egen trädgård.

Thea
0

Om det är vanligt vet jag inte, men vi har gjort samma upptäckt i våran trädgård till det nyköpta huset. Vi har hittat amplar, kramnallar, dumies (lätta att kasta bort iof), alu-folie, ölburkar, krukor, pet-flaskor, tuggummipåsar, skumplast, brädor, gamla trädgårdsredskap mm. För att inte tala om all hundbajs som ligger över hela gräsmattan!!! Skrikandes Hur F*N kan man bara släppa ut hundarna och låta dom skita vind för våg??? Det är inte kul att gå på gräsmattan just nu….

När mina föräldrar köpte sitt hus gjorde dom samma upptäckt. De hittade MASSOR med skit i början när de anlade trädgårdsland, rabatter och allmän rensning.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

kickboard
0

Hundbajset är ju det minsta problemet i alla fall, för det bryts ju ner och när det torkat sprider gräsklipparen ut det som gödsel:)

Thea
0

#6: Förvisso, med det är likförbannat otrevligt! Skrikandes Flört

Igår fräste jag upp trädgårdslandet för andra gången. Då dök det upp en massa "skatter": Ett gäng rostiga, krokiga spikar och andra järnbitar. Det som göms i jord kommer fram vid fräsning! Tungan ute

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se