Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 2830 ggr
KerstinP
0

KerstinP:s trädgård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga upp lite bilder från min trädgård på denna tråd. Kommentera gärna.

Christina jag vet inte var jag ska lägga tråden i för fack. Det kommer att bli en salig blandning. Det kanske blir fler som startar en sådan här tråd, hoppas det.

Den första bilden heter Fängslad fägring. En liten installation.

KerstinP
0

Nästa blir en lila akleja.

KerstinP
0
KerstinP
0

Jag älskar aklejor de är så vackra och tacksamma blommor. Sist kommer en röd akleja.

Mervi
0

Fina bilder på aklejor, jag gillar dem också.

Margareta
0

Även jag älskar aklejor… de båda jag har var nog det första jag petade ner i våras på min nya tomt.

Numer pensionär i Nynäshamn

anki1
0

Jag älskar oxå aklejor, de är så vackra. Jag upptäckte att jag hade en liten rosa akleja, hörde talas om att om man beskar den när den blommat över så kund den blomma om. Jag testar det, fåse om det funkar. annars får jag vänta ett år.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Christina
0

Vi är tydligen många som älskar aklejor. Mina största bestånd har just blommat ut och i morgon ska jag klippa ner dem. Kanske belönas jag med en blomning till. Det har inte fungerat tidigare, men nu när blomningen var så tidig så kanhända det går.

Christina
0

Tack för din trädgårdsvisning KerstinP. Många följer efter ditt exempel hoppas jag.

magma
0

Tack! Vilka fina aklejor, jag gillade speciellt den sista, den rosa aklejan. Vore kul att se fler sådana här trådar. Jag saknar en funktion där man kan lägga in flera bildfiler i samma inlägg, blir så många inlägg på varandra om man har ett gäng bilder att visa.

KerstinP
0

Tack för de fina kommentarerna, ja vi får hoppas det blir fler sådana här trådar. Nu börjar mina Rosor komma.

Här är några exempel.

KerstinP
0

En rosa ros som är på g.

KerstinP
0

Jag vet aldrig vad mina Rosor heter men här kommer en liten röd klängros.

KerstinP
0
Bjornen
0

Bild 10 är det kanske en äppelros.

KerstinP
0

Bjornen.Jag har ingen aning faktiskt. Visste inte att det finns någon ros som heter så men det låter fint "äppelros"

Bjornen
0

Äppelrosen har äppeldoftande blad.

KerstinP
0
KerstinP
0
KerstinP
0

Amaryllis som blommar i Juni

KerstinP
0

En liten bärplockare. Jag har hägnat in bär och grönsaker annars är hunden där och gräver.

Christina
0

Vilken söt bärplockare.

Din rosa ros är det en Alfred de Dalmas? Vet du?

KerstinP
0

Nej, jag vet inte vad det är för ros. Ja visst är han söt.

Här kommer lite höstbilder från trädgården.

Startar med en liatris (rosenstav)

KerstinP
0
KerstinP
0

En dubbel prästkrage,har aldrig sett det förut.

KerstinP
0
KerstinP
0

gräddfärgad tagetes

KerstinP
0

sist kommer en timjan.

Diana61
0

Många fina bilder och jag älskar Aklejor också.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Tack för bilderna. Är inte nyponen ovanligt röda och stora i år? Helt fantastiska hos mig också.

Någon mer som har blomning på gång just nu? Själv är jag i stan och arbetar så jag har inte sett min trädgård på fyra dagar nu.

KerstinP
0

Tack Diana61.

Christina, det är bara roligt att få lägga upp lite bilder. Jo nyponen är så fina i år så det bara måste förevigas.

Amiechan
0

Så härliga bilder!

Mmm, jag älskar verkligen timjan också… :)

SirMaxwells
0

Underbara bilder, jag älskar Akleja. Hur gör jag bäst för att få fler? jag har klippt av fröstänglarna, ska jag torka fröerna ellrer kan jag bara öppna dom och lägga dom i jorden direkt?

anki1
0

22, De sprider sig alldeles av sig själva. Du kommer troligen få mycket med tiden om de trivs. visst är det vackra blommor. De är släkt med riddarsporre och stormhattar. Och de är giftiga. Jag har mest blå och blålila i min trädgård. men har lyckats få inen rosa planta genom frösådd (stulna frön hihi) Jag har även en japansk pastellakleja tror jag. (rosagul)

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Starfall
0

#33 Oj, det där hade jag ingen aning om att de var släkt med stormhattar och riddarsporrar! Visste inte ens att de var giftiga. Men nu vet jag det:)

Jättefin trädgård du har, KerstinP! Jag tror jag ska göra som dig och göra en tråd om min trädgård. Kul att du också älskar aklejor:) Gillade verkligen din fängslade fägring, mycket annorlunda men också mycket fin idé:)

Kramar/carro

FerretCrow
0

#0 varför denna bur? bara en rolig grejj eller? det blev otroligt fint iaf och annorlunda=)

KerstinP
0

# 34 och 35 Det var en sån fin bur som jag råkade hitta vid en sopstation så jag tänkte att det kunde vara en rolig grej att plantera något i buren. Det va roligt att ni också gillade idén.

Halvdansken
0

Akelejor korsar sig hej vilt med varandra, så om man tar frön från tex en rosa, så kan det komma upp en lila. Ta frön när det "rasslar". Jag slänger in dem lite överallt där det behövs.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Diana61
0

Jag har märkt att under detta år förälskat mig ännu mera i aklejorna och jag antar att det har med min praktik på Plantmakeriet att göra. Jag var ju nära alla växterna där från sådd till blommande plantor av massor av olika plantor. Så man följde med många växter och fick se dom på nära håll. Så nästa år kommer jag att driva upp flera aklejor och nu har jag ju en ny tomt som är tom. Så det är bara att sätta igång med planeringarna Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

KerstinP
0

Vad kul Diana att du fått en alldeles ny tomt att platera i. Grattis och lycka till med panering och plantering. :)

Diana61
0

Vackra bilder! Fint tagna. Jag älskar aklejor och den första mörka är jättefin!!Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Branneli
0

Min morbror har medvetat korsat aklejor, mumsigt fina !! Jag har fått plantor av honom.

Rosenstav #22 Glad