Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1325 ggr
cat-malou
0

Äntligen inne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har väntat och väntat på lite frost, har en teori att det är bättre med en frostknäpp innan fuchsiorna ska in. Denna veckan kom den då 5-6 minusgrader (tyvärr kom det ju snö också men den är som tur är borta igen) så denna helgen har jag och min dotter burit, klippt, burit, klippt och burit den ena fuchsian efter den andra och nu äntligen så är de alla inne i jordkällaren! Ska bli intressant till våren och se om min teori håller och om lika många som i fjol överlever. Men ärligt talat så trodde jag ju inte att det skulle dröja så här länge innan jag kunde ta in dem.Fundersam

Christina
0

Tror säkert de kommer att klara sig. De vedartade delarna ska väl tåla någon  frostknäpp. Ser med stort intresse fram emot hur de blir i vår.

cat-malou
0

#1 I fjol fick de ju en frostknäpp innan jag tog in dem och det var knappt några som dog för mig så det är lite det jag vill testa nu, tror att det är bra med denna första frosten för då går de ju verkligen ner i vintervila. Det är ju så klart skillnad om man ska vinterförvara dem gröna, då skulle jag ju absolut se till att ta in dem innan. Fast det känns som om jag har fått vänta jättelänge på den här frosten!

På våren är det ju så roligt när man plockar ut dem och ser att "åh, den har överlevt och den och den!" Fast det är nog tur också att vissa dör, för som både jag och min dotter sa nu ikväll: När de ska in så är de FÖR många! Och man vill ju alltid köpa några nya varje år också…Generad

Christina
0

Haha - jo PRECIS så är det.