Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 1861 ggr
ikna
0

Första tomaten på G!

I dag upptäckte jag att en planta har en tomat på gång! Än så länge pytteliten, men i alla fall. Någon som vet hur många veckor det kan ta till skörd?

Tilda-T
0

Åhh, herregud var vad jag tänkte direkt. Mina har nyss tittat upp över jordkanten!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

skrult
0

Ops,mina har också precis tittat upp Förvånad

Maria
0

Jag sådde mina idag….

/Maria

ikna
0
dolfen
0

#4 - Kul! Glad

awjungfru57
0

MEN va långt dina kommit! När sådde du ejenklijen? Jag minns inte hur lång tid det tog, tänk att man inte minns sånt. Kanske det var ett par veckor? Nä, Björnen vet nog… Men det beror väl på sort och värme, etc.

Mina två cherry-sorter grodde efter ~4dgr och är efter 14 dgr ~7 cm. Idag har jag borrat 4 hål i mina svarta 20L-hinkar på 5cm höjd från botten, ska fylla upp med lecakulor till hålen och däröver med jord. Då kommer det vara vatten där i botten och tomaterna ska trivas bra enligt Ingrid på Willab där jag köpte både vxhus och hinkar. Hoppas det funkar bra! Har inte provat det förut.

ikna
0

#6 Jag har 2 plantor som faktiskt är sticklingar från en tomatplanta jag haft i vinter, 4 sådda plantor och alla är lika stora. Därför vet jag inte vilken av plantorna som bär frukt, men det är kanske en av sticklingarna. Men alla plantorna blommar! Glad

Ett tips: Jag brukar lägga en bit odlingsväv emellan lecakulor och jord för att hindra dem att blandas när man till hösten tar ut jorden igen. Flört

awjungfru57
0

Tack! Jag har just suttit och tänkt att det är synd att hälla ut alla lecakulorna i rabatterna… :) BRA TIPS!