Hemtrevnad i olika färger
Jag har bara lyckats hitta den söta krukväxten 'Hemtrevnad' i grönt. Har haft den som undervegatation i julgrupper m m. Hittar en bild på nätet med nyanser i lime och grått. Väldigt läckert tycker jag.
Ja, mycket läckert, särskilt den grå till julens grupper. Det är alltid så kul när det kommer nåt nytt. Finns de att köpa i blombutikerna och är de bara till "lyst" på bild?

Har tyvärr inte sett dem - bilden är från en finsk sajt. Ska leta efter den i de stora och tjusiga butikerna här Stockholm. Har de den inte får jag be dem ta in den. Den gråa föll jag också för.
Jag sålde sådana förra året, riktigt billiga var de!

Var sålde du dem då? Jobbade du i en butik vid jultiden?
Jag minns inte riktigt, har sett dem på hallarna i Årsta då och då. Tog in dem några gånger, men det var svårt att få dem att hålla sig snygga.

Vad var det som var svårt med dem? Slokade de eller blev de vissna i kanterna fort? Jag har bara haft gröna och jag har fått riva och slita rätt mycket undertill för att få bort vad som är visset.
Jag fick för mig att limen och den grå var lite svårare än den vanliga. Sen så är de ju känsliga för stötar i allmänhet.

Aha - men nåja - de brukar ju inte vara så förskräckligt dyra - så jag kanske kan unna mig att testa som julpynt. Om jag hittar dem.
Var bor du?

Stockholm - Södermalm
Det gör jag med! Ska hålla ögonen öppna om jag ser några, isf kan jag säkert fixa åt dig. 

Tack - jättegulligt av dig. Jag bor på Mariaberget.
Håller som sagt ögonen öppna, jag bor vid medis.