Trädgård iFokus

Trädgård

Etikett: krukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1634 ggr
Christina
0

Hemtrevnad i olika färger

Jag har bara lyckats hitta den söta krukväxten 'Hemtrevnad' i grönt. Har haft den som undervegatation i julgrupper m m. Hittar en bild på nätet med nyanser i lime och grått. Väldigt läckert tycker jag.

EvaiHöga
0

Ja, mycket läckert, särskilt den grå till julens grupper. Det är alltid så kul när det kommer nåt nytt. Finns de att köpa i blombutikerna och är de bara till "lyst" på bild?

Christina
0

Har tyvärr inte sett dem - bilden är från en finsk sajt. Ska leta efter den i de stora och tjusiga butikerna här Stockholm. Har de den inte får jag be dem ta in den. Den gråa föll jag också för.

Scilla
0

Jag sålde sådana förra året, riktigt billiga var de!

Christina
0

Var sålde du dem då? Jobbade du i en butik vid jultiden?

Scilla
0

Jag minns inte riktigt, har sett dem på hallarna i Årsta då och då. Tog in dem några gånger, men det var svårt att få dem att hålla sig snygga.

Christina
0

Vad var det som var svårt med dem? Slokade de eller blev de vissna i kanterna fort? Jag har bara haft gröna och jag har fått riva och slita rätt mycket undertill för att få bort vad som är visset.

Scilla
0

Jag fick för mig att limen och den grå var lite svårare än den vanliga. Sen så är de ju känsliga för stötar i allmänhet.

Christina
0

Aha - men nåja - de brukar ju inte vara så förskräckligt dyra - så jag  kanske kan unna mig att testa som julpynt. Om jag hittar dem.

Scilla
0

Var bor du?

Christina
0

Stockholm - Södermalm

Scilla
0

Det gör jag med! Ska hålla ögonen öppna om jag ser några, isf kan jag säkert fixa åt dig. Glad

Christina
0

Tack - jättegulligt av dig. Jag bor på Mariaberget.

Scilla
0

Håller som sagt ögonen öppna, jag bor vid medis.