Spindellilja via postorder?!
Oj, jag hade ingen aning om att det gick att få tag på spindellilja via postorder!
Den jag har är en som gått i arv och jag har bara hört att de endast går att få tag på genom att ärva eller få sidolökar från andra som har dem. Nu ser jag att Bakker har dem i sitt sortiment!
Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik har 3 olika spindelliljor i sin webbutik och de är en bättre firma att handla av än Bakker som inte har speciellt bra rykte (vilket man snabbt kan se genom att söka på olika trädgårdsforum som odla.nu, aot och konsumentsidan cint).
En annan riktigt bra firma som har bättre pris än både Bakker och Lilla fiskaregatan är Verberghe de tar mellan 1-2 Euro för de olika sorterna Hymenocallis som de säljer. Och det brukar inte vara några problem att handla hos dem även om firman inte ligger i sverige.
Jag har ju redan en spindellilja som "ynglar av sig" i mängder…men bra tips för dem som kanske vill skaffa sig en!
Jag tittade mest rund på Bakker bara för att titta på fina blombilder på lökar :)
Den gula som Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik har är ju jättefin! Jag har den vita varianten.