Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 2654 ggr
Emma-Andersson
0

Jag har lyckats!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mig är detta en prestation. Jag köpte mina två julstjärnor 2 advent och än är de super fina.

Bjornen
0

Lagom med vatten och dragfritt kan de hålla sig länge.

Kanske till nästa advent ??

Emma-Andersson
0

det är målet men kan de hålla sin röda fina färg tills dess?

Dragfritt vet jag inte tycker det drar rätt mycket i min lägenhet och varmt har jag inte heller ca 19- 20 grader hyresvärden höjer inte mer.

Bjornen
0

Jag har haft julstjärnor som under sommaren haft sina högblad kvar, men de bleknade och blev dammiga. Det var när sorten Anette Hegg kom med lång blomningstid och därefter var julstjärna ingen favoritblomma hos mig. I år har jag en julstjärna som fortfarande är fin (det är många år sedan jag haft julstjärna).

Diana61
0

WOW! Det är ju helt otroligt! JAg har aldrig lyckat behålla den röda färgen länge.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

ikna
0

Jag har en julstjärna från första advent 2007 och den har fått nya högblad, visserligen är bladen små, men ändå! Cool

Jag hade den skuggit i växthuset i somras och vid ett tillfälle fick den alltför hög temperatur, så den såg ut att dö. Gråter Men så repade den sig! Flört Den fick flytta in i höstas och under julen fick den sina nya röda blad (inte många och inte stora).

Nu hoppas jag på att kunna klara den över en sommar till! Flört

Christina
0

Grattis - mina brukar aldrig få röda blad igen. Även om de växer och frodas som utfyllnad i rabatten en sommar, så blir de så trista när jag in dem till hösten att jag gett upp. Ska kanske försöka igen. Blir så inspirerad av att du lyckats.

ikna
0

För att få röda blad ska julstjärnan ha 12 timmar dag och 12 timmar natt varje dygn. Det kan man skapa genom att ha belysning resp. mörker. Hur lång tid det tar att få röda blad vet jag inte, men jag antar att det tar ett par månader.

Christina
0

Tack - ska testa efter nästa jul.

Bjornen
0

Julstjärna är en kortdagsväxt och behöver minst 14 timmars mörker för att utveckla färgade högblad och blommor.

Emma-Andersson
0

ok, det ska jag försöka med om/när de tappar sin färg. för det lär de väl göra till sommaren.