Rosorna har extra stark färg nu

Samtliga bilder tagna hos mig i Stockholms skärgård under söndagen den 22 oktober

Rosor har ingenting emot lera men den måste blandas med lite kompost, sönderbrutna grenar, grus o dyl för att jorden ska bli luftigare. Och så är de storätare av gödsel dessa ljuva skönheter.
Och obs - jag tog bilder av enstaka blommor som jag förälskar mig i. Hela buskarna är INTE så perfekta så här års.

Nej - det går bra att plantera så länge inte tjälen hindrar dig från att gräva.
Christina. Ha beställt "MaiGold" nu från Cedergrens i Råå, Helsingborg som du tipsade om. De skulle skicka den så fort de kunde. Beställde en roskatalog för 30 kronor också.
Tack än en gång för tipset. Svärmor blev så glad. Fast hon trodde att hon skulle få plantera den hemma hos henne i sin lilla rabatt.
Så nu får jag väl beställa en till henne också…:)

Maigold precis som Irma och Anna blir stor. Det är buskrosor som behöver gott om utrymme.Om hennes rabatt är liten kan de alla göras till klätterrosor mot en spaljé eller vägg. Tar mindre plats då.
OK, ska tipsa henne om det. Tack.

Gick in på cedergrens jag med men inte fann jag några bilder eller info på Rosor att köpa de som jag hittade var att köpa en katalog men antagligen slarvade jag förbi nån länk :-(
Finns de någon bra internetsajt med Rosor till salu och då sådana som blir så att man kan ta snitt Rosor av dom ?
mvh/bjorsa

Jag beställer från de här.

Tack för länkarna
mvh/bjorsa