Canna
Jag skulle plantera om mina Cannaknölar, vände krukorna upp och ner… de satt fast… jag försökte få loss dem ur krukorna med spade, men det gick inte heller.
De har helt enkelt växt fast i keramikkrukorna! 
Jag har en arbetskamrat som också hade sin Calla i en keramikkruka och den sprack, så häftigt växte den! 
Nån som har ett bra tips hur jag ska få ut Cannaknölarna? Eller jag måste vänta tills krukan spricker?
Hur länge har de växt i krukorna?
Jag har inte tittat under jord på mina än. (Har mina i plastkrukor.)
#1 Jag planterade dem i krukorna förra våren, så det blir ett år sedan nu. Jag kunde inte ens titta under jord, den är full med rötter och sitter verkligen fast i krukorna!
Har du dem i plastkrukor, går det nog lättare att få ur dem, eftersom man då kan vicka och rubba lite på själva krukan. Det går däremot inte på en keramikkruka.

Det gäller väl att ta till våld endera hammare eller kniv.
Om man t.ex har en spricka i en kruka, kan man slå sönder den i lagom stora skärvor som man sedan kan lägga över dräneringshål, för att förhindra att t.ex lecakulor trillar ur.
Eftersom skärvorna är lite välvda/rundade, sluter de inte heller tätt.
Fila bort skärvornas vassa kanter.
Jag har satt krukorna i växthuset, låter bli att vattna och hoppas att de torkar upp så mycket att de lossnar från kanterna, så de går att få loss! 

Det är väl frostfritt ?