Vandrande jude?

Det är ingen vandrande jude på bilden, men en släkting. Vandrande jude har vitaktiga blommor och aldrig rödaktiga blommor . Jag tror istället att det är en sort av sebrablad (Tradescantia zebrina). Jag har försökt leta efter sortnamnet men lyckades inte i första taget.

Ok… Den jag har hemma är iaf en vandrande jude men den är inte riktigt lika mörk. Blommat har den aldrig gjort men antar att den har vita blommor isf 
Kan det röra sig om "judinna"? men jag har inte set den blomma och inte heller juden: men det finns en väx som är släkt och den heter purpurblad oc den har lite rödaktiga blad oc de blomma.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Rödbladiga varianter av vandrande jude (Tradescantia fluminiensis synomnym T. albiflora(=vitblommande)) brukar kallas vandrande judinna, men har fortfarande vita blommor eller urblekta vit-gröna små blommor.
Purpurblad (Setcresia purpurea eller Tradesantia pallda) har röda avlånga blad och jag kan inte minnas att jag sett den blomma.
Ytterligare en vanlig art i samma släkte är blomstervagga (T. spathacea) som är en upprätt växande växt med flera blommor små blommor tillsammans.
Hela släktet har typiska tydligt tretaliga blommor liksom den relativt vanliga perenna växten tremastarblomma (T. Andersonia-gruppen)
Tyvärr är det stor språkförbistring mellan de olika arterna av de närstående krukväxterna och därför är det lätt att man har samma namn på flera olika arter.
Jag har både juden och judinnan (som har strimmiga blad)
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk