Övervintrar söderut
Kommer att tillbringa febr-mars i Nerja som ligger vid kusten rakt nedanför Granada. Sierra Nevada i ryggen och Medelhavet framför oss. Här har vi en liten lägenhet med två sovrum.
Ingen trädgård. Bara en bougainvilla och en flamranka på 'insidan' av min mur. Sedan köper jag väl lite krukor men annars blir det vila från trädgårdssysslor. Trädgården utanför vår mur ingår i området och handhas av en grupp om 11 trädgårdsskötare.

#3 är ingen chrysanthemum. Det är stjärnöga (Osterospermum) eller som de förr hette spansk eller afrikansk margurit. Den växer vild i Sydafrika. En perenn växt som är vanlig som utplanteringsväxt och finns i många olika sorter.

Tack för det Bjornen. Kul att ha rätt namn. Trodde det var chrys med tanke på hur blad och växt i övrigt ser ut.
Köpte osterospermum för några år sedan med samma häftiga form på blom(kron!)-bladen.
Av någon anledning försvann den blomblads-formen på senare blommor på samma planta. 

#7 Intressant! Ska se hur det blir på min blomma då. Just nu är ett tiotal blommor utslagna och det finns massor med knoppar.