Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 3594 ggr
Halvdansken
0

TV-program om trädgårdar

Detta programmet kommer inte jag att missa! Fredagar 21.30 TV2.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

dolfen
0

Tack för tipset! Glad

På tal om trädgårdar och serier, så håller jag på att digitalisera endel inspelningar, som jag har på video-band. (Vill bli av med "klumparna".)

Bl.a en serie om Heligans i England.

awjungfru57
0

TACK!!! åh va bra. Hur i hela friden har jag missat det?! Jag har ringat in det med bläck i "mitt i-tidningen" som jag tycker har så bra TV-tablå. Annars finns också den bradiga sidan www.tv.nu där man kan välja dom kanaler man har och lägga upp som startsida. Överskådlig och bra. /aw

Jennix
0

Åhh, ska bli spännande att se. Finns det något liknande i Sverige, nåt slags pris man kan vinna för Finaste Trädgård eller så?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

kerstinz3
0

Åh vad kul det ska bli! Jag såg och splade in på min hårddisk på tv;n alla program från Annes have i Danmark förra året. Det var så skönt att ta kaffekoppen en tidig ruggig morron o titta o drömma om vår o sommar MEN så höllt jag på att ta bort en del andra inspelade o vips gjorde jag något så att alla program försvann! Inte kul! Men nu ska jag börja om på fredag igen o spela in…Skrattande

dolfen
0

#4 Tips: Lägg inspelningar som du vill spara, på skivor. Oskyldig

Ariel61
0

Hej! Jag är alldeles färsk här så jag skulle bara vinka till alla *vink*

#1# Spelade in Gardens of Heligan på video när den serien sändes i Gröna Rum för några år sen. Hur överför man det till DVD? Måste man vända sej till något proffs? För jag vill inte för allt i världen bli av med den "feelgod"-filmen!Glad

awjungfru57
0

Gå in på "datorn"-sidan, där finns säkert nån som vet! /Agneta

dolfen
0

Välkommen! Ariel61

Då har vi nog samma Heligans!? Cool

Jag använder mig av en video och en DVD-spelare.

DVD-spelaren har hårddisk och brännare.

Så här gör jag:

1. Spelar in materialet på DVDns hårddisk.

2. "Klipper" det inspelade materialet. (Vid behov.)

3. Bränner på DVD-skiva.

(Jag är inte proffs.) Flört

jalla
0

Tittade på detta igår. Vilka trädgårdar en del har. Önskar jag hade mer tid för min trädgård, får väl prioretera lite kan tänkas.Flört

awjungfru57
0

Härligt med ett nytt trädgårdsprogram! Även om jag har lite svårt för tävlingsmomentet och att man kan tycka det är så viktigt att få komma med där så är det ändå härligt att få se deras trädgårdar med alla blommor, formerna, hur dom lägger upp och planerar hela sin trädgård. Spännande! Och alla små byggnaderna, vi får hålla till godo med friggebodar.. men dammar, murar och annat kan vi ju jobba med, fantisera och förverkliga. Jag gillar att planera, fundera och fantisera. Det är halva nöjet! Det gäller att använda vintern till det, rita och fundera. Jag har plötsligt börjat känna att vintern är ett nödvändigt avbrott i sommaren för att hinna sitta ner och tänka och fundera, rita och planera. Skön känsla! /aw

Ariel61
0

Instämmer! Planeringen är absolut halva nöjet!

Jag tyckte lite synd om henne som inte fick godkänt i första omgången, men samtidigt var det skönt Oskyldigatt se att t.o.m. värsta bästa trädgårdsmänniskorna kan slarva lite, t.ex. dammfolien som syntes. Jag vet ju hur mycket jag har slitit för att dölja den här hemmaSkrattande

dolfen
0

Blev besviken på del 1. Rynkar på näsan

Men kanske jag kan hitta något givande i följande delar!? Glad

Bara de inte är upplagda på samma sätt. Obestämd