Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettrosor
Läst 2183 ggr
Joline
0

Namn på flox?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan nån namnet på denna fantastiska variegerade flox…

Bjornen
0

Av höstflox finns bl.a. sorterna Bright Eyes och Graf Zeppelin som har liknande blommor.

Joline
0

Tack Björnen, blommorna var verkligen lika, men det är mest för de flerfärgade bladen jag söker… de pryder rabatten både före och efter blomning. (Sen letar jag väl alltid efter växter med speciella blad, till trädgården) Favoriterna är alunrot och hosta

Joline
0

Hittade den! Tyvärr på en dansk plant-försäljningssida. Men vad mycket -Vill ha- blommor det fanns…     googla på  Staudefeen     Dom har vinterstängt, men man kan njuta av många blommor som inte finns i vanliga plantskolor. mvh Joline

Bjornen
0

Jag får erkänna att jag inte upptäckte de brokbladiga bladen. Sådana varianter får man acceptera att de blir svaga plantor. Det är inte ovanligt att brokigheten blir för stor så plantorna dör. Brokbladig blad har lite eller mycket lite klorofyll som ger växten näring.

Det finns mycket experiment kring brokiga blad i Holland mn de är i många fall jobbiga att hålla dem vid liv.

catcat69
0

Jag har en brokbladig flox,vet ej namnet,den är inte heller så mycket flerfärgad,mest grön med lite vita strimmor och ljuvligt mörkt rosa blommor. Den var lite seg i starten men nu har den växt tills sig, den är nog lite svagare som planta ändå. Kul att få försöka iallafall.

Joline
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Kanske är det denna du har?  Phlox pink Rosie, variegata

catcat69
0

#6 Liknar denFlört