Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 2279 ggr
Friida
2008-10-17 19:54

överlevare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denn "klotkryss" köpte jag förra året, den vissnade ner när vintern kom och jag slarvade med att slänga den. I våras när jag skulle städa på uteplatsen så jag några pytteblad i krukan. Tänkte den får väl stå i ett hörn, skoj och se om den tar sig…  Och nu ser den ut så här!!!  Ingen skötsel, ingen omplantering bara en skvätt vatten då och då. Fantatiskt tycker jag!

Annons:
Tilda-T
2008-10-17 21:02
#1

Otroligt fin, grattis!

Jag trodde att kryssen var ettåringar.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Bjornen
2008-10-17 22:38
#2

Nej krysanthemum är fleråriga växter men som krukväxt är de oftast slit och slängväxter. I södra Sverige kan särskildade sorter odlas som perenner. Jag har provat några år men inte lyckats i zon 6 och det är tveksamt om de hinner blomma ens.

Lill-Kisse
2008-10-19 22:23
#3

Fantastisk överraskning! Då är det alltså bara att gräva ned sin Krysantemum med det snaraste? Jag har trädgård i zon 3.

Bjornen
2008-10-20 01:15
#4

Räkna inte med att de vanliga bollkryssen övervintrar, men du har ju inget att förlora. De perenna sorterna är andra sorter som säljs som perenna växter.

Christina
2009-01-01 19:52
#5

Jag blir också överraskad och vill bara gratulera. Mina bollkryss har jag hanterat som snittblommor och slängt sedan de 'gjort sitt'.

Upp till toppen
Annons: