Min nya rabatt
Vilken härlig rabatt Illan, tycker det är så läckert när man låter rabatten få lite form.
Vi flyttade in 2003 i ett hus med raka rabatter - snörraka - runt hela huset. Ett fåtal gröna buskar, gärna taggiga sådana, och sen massor av fri jord. BLÄ! Vi vill ha det rundare, mjukare och framförallt ingen fri jord att kratta och luka jämt och ständigt :) Jag ser verkligen fram emot att se växterna blir stora och frodiga. Några perenner är på plats, sen har jag strösslat lite annueller emellan. Nästa år vet jag kanske vad jag mer vill ha för perenner…

Riktigt mysigt var det. Tycker också om när man ser att folk vågar göra lite annorlunda. Hmm, säger jag som kör med rakt så det skriker om det. Men jag har inte hunnit bli så uppfinningsrik ännu. Men får jag fortsätta hänga här inne så kanske jag lär mig av er andra. ;-)
Riktigt snyggt var det i alla fall. Ser fram emot fler bilder när de vuxit på sig lite. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Du skulle kunna visa upp den på en trädgårdsutställning. Så snyggt ser det ut.
Oj vad ni är snälla med berömmet! Det är ju så jag rodnar!
Vi är ganska nöjda faktiskt. Men det var inte svårt att göra det. Stenen ligger där av praktiska skäl - nu kan man köra med ett hjul på gräsklipparen där och klippa ända ut i kanterna. Inget mer kantskäreri här inte. Nu återstår att se om växterna trivs och passar ihop. Gör de inte det får vi göra nåt annat nästa år!

Det läckraste är att det är så osymmetriskt. Precis som det SKA vara. Själv har jag tyvärr en tendens att dra raka linjer och det blir inte alls samma intryck.
Jag tog lite vetemjöl in handen och la i en linje lite på känn. Sen hade min man praktiska synpunkter på det och sen la han stenen. Voilà! Klart! Inte svårare än snöre alls :)