Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 5483 ggr
bosse
0

En Paradis blomma?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter det att jag lagt in så många känslobilder på "foto" sajten om kriget, så kan det vara dags med dessa på samma blomma, som man kallar "Bird of Paradise" här i Libanon. Håll till godo!

bosse
0

Bara ur en annan vinkel.

bosse
0

Uppifrån.

bosse
0

Och nästa vinkel.

bosse
0

Kriget har gjort att många inte brytt sig om att ta hand om frukten eller som i dethär fallet dom evakuerades.

bosse
0

Jag skulle ju kunna slå upp i Lexikon vad "fig" betyder, men det gör jag inte. Säsongen för dom är iaf över.

bosse
0

Detta är iaf en kaktus frukt och den smakar bra, men ta på handskarna innan ni plockar den och sen ska den rullas i sand. En gång plockade jag den med bara händerna och sen fick jag sitta och plocka 100 tals små stickor och dessutom gjorde väldigt ont.

bosse
0

Dessa bär hittade jag uppe i bergen. Dom är mycket saftiga och saften är röd, som man kan se på bladen i denna bild. Ingen vet vad ska användas till och om saften är användbar. den är tydligen importerad.

Det blev lite olika blommor i denna strängOskyldig

bosse

Christina
0

Den blomman hade jag massor av min trädgård när jag bodde i Malaysia. Håller i evighet. Vilka härliga frukter och blommor du har omkring dig!

Anneli_G
0

Heter Strelitzia på latin!!