New dawn!
Jag ångrar henne inte en sekund…
Så vacker och näpen men ändå kraftig…..
Det är fullt ös i rabatten, hon växer och växer och jag hoppas att hon vill stanna.
Dessa bilder tog jag häromdagen. Mitt i oktober…..:)
Det är lite blandade bilder, men vi börjar med trädgårdens än så länge drottning.
/Lillhumlan

Åh, vilket drömorangeri ni byggt på det fina nya huset! Där blir verkligen härligt att odla!
New Dawn är en jättefin ros, som har haft svårt att komma igång här i vår torra sandiga jord. Har fört på litet mera lera nu, och den har faktiskt blivit kraftigare och högre, om det nu beror på leran eller något annat - den har ju blivit några år äldre också!
Fina bilder allihop!

Åhh wow men du bor ju huuuur mysigt som helst, och du har också ett helt fantastiskt orangeri……jag ÄLSKAR Skåne.
/Lillhumlan

Bild 6 är silvergirlang (Leucopytha) och bild 7 är chrysanthemum (inte höstaster och alltså inte särskilt frosttålig).

aahh så var det den hette.
Och just ja…..chrysanthemum… nej men den har stått ett bra tag nu och trivs ju finfint.
Den får dippa när den den gör det… inget mer med det.
Ha det fint.
/Lillhumlan
Jag älskar också New Dawn och plockade just idag in massor av blommor eftersom vi firar min dotters 15-årsdag.
Numer pensionär i Nynäshamn

Min slutade blomma ovanligt tidigt i år. Har inte haft en blomma på tre veckor. Undrar om hon mår dåligt? Nåja - får avvakta våren och se hur hon tar sig. Brukar annars också ha blommor som står till det fryser på.
Min New Dawn blommor forffarande överdådigt, undrar om kylan tar henne nu.

Mina har också hängt i, men nu har vi haft frost ett par tre fyra nätter så nu är det nog kört. Ska kika till dem imorgon, har varit borta hela helgen……
Ha det gott….
Underbart vacker ros! Fungerar den i zon 4?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Hej!
Ja det gör den för där bor jag :)
Jag bor typ i zon 3-4 det är lite varierande här….
/Lillhumlan!
Underbart! Då vet jag vad jag skall lägga till i listan :-)
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Länge sedan jag vjag tittade in här. Det har varit mycket med byggandet igen.
Mina New Dawn har faktiskt haft enstaka blommor ända till helt nyligen, så jag ska väl inte vara missnöjd med dem, även om det inte blivit de stora tjusiga klätterrosor som jag ser som mål!
Tack för berömmet Lillhumlan. Du är så välkommen på en kopp fika när du besöker Skåne nästa gång!
Även jag har New Dawn i blom - trots att vi haft vinter och snö här i Mälardalen. Även Mme Knorr vill inte sluta blom (tack Christina för det tipset - hon känns som din)