Sugen på nya rosor?
Fick ett nyhetsbrev i mailen från Odla.nu - men har redan en beställning liggande hos Rosenposten i Danmark. Men visst blir jag lite sugen. Någon som redan beställt?

Jag satt länge och grunnade på om jag skulle beställa men ärligt talat så blev jag lite besviken över utvalet av rosor… "Alchymist" har jag tänkt köpa länge, och "Complicata" har jag letat efter lika länge men har fått veta att Cederkvist på Råå har den. "Mozart" kanske? Nja, jag vet inte riktigt. Tyckte väl inte att där var någon som jag "WOW" ville ha. Och lägga 49 kronor i frakt för en eller två Rosor, då kan jag lika gärna köra till Cederkvist eller Flora Linnea. Tyckte dom hade lite "roligare" utbud förra året, eller så har jag blivit mer kräsen kanske?
Men det var kanonfina plantor, alla jag beställde förra året har växt jättefint i år. Eller alla och alla förresten, tre stycken…

Får icke se åt några rosannonser eller kataloger. Har redan en beställning på några st hos Rosenposten. Min man är inte förtjust för de nya rabatterna jag grävt åt dem.

Complicata är underbar och trivs överallt. Den vill jag ha flera av.
Alchymist och Mozart har jag också. Som på länkarna här ser de ut oss mig för den som inte redan vet hur de ser ut. Tycker ibland att det är bra att visa priva bilder. Där inte rosorna så perfekta som på plantskolans bilder.