Höstplanterat
Jag har varit på handelsträdgårdarna och tokshoppat. Skulle inte alls handla så mycket som det blev. Men de hade ju halva priset på allting! Hur kan man låta bli då!
Så i helgen har vi planterat all min tokshopping. Hoppas att det mesta klarar sig till nästa år.
En syren - Beauty of Moscow - ser väl inte så mycket ut för världen ännu - men kanske om ett par år eller så!

Gjort om en rabatt som visade sig mest innehålla ogräs. I den har jag planterat funkia, dagliljor och alunrot. Plus lämnat plats längst fram för lite inköp nästa år.

Jag har ju funderat och funderat på vad som skulle planteras vid vårt nybyggda staket. Även där blev det planterat. New Dawn och Ghislaine de Feligonde. Vi får försöka hitta på något sätt att hålla rådjuren borta!!
Rosor by you." />
Förutom allt detta har det planterats en honungsros vid vårt gamla äppelträd som inte längre bär frukt, en röd och en vit pion, fänrikshjärtan och höstflox. Snacka om att ha blivit lite smågalen på plantskolan!!!
Och idag så har jag testat att göra stenparti. Eller något åt det hållet i alla fall. Det var ju inte alls så svårt som jag trodde. Blev riktigt nöjd. Det är inte så snett som det ser ut på bilden, bilden blev tagen i en lite konstig vinkel. Nästa helg hoppas jag kunna bli färdig med hela stenpartiet.

(undrar ni varför staketet har två färger beror det på att det är byggt delvis av tryckimpregnerat virke som vi får vänta med att måla till nästa år)
Du är inte ensam om att "löpa amok" på plantskolan. Jag är precis likadan. jag brukar handla för sådär 56oo spänn när jag är där.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Bästa planteringsmånaderna är septemer och oktober eller november-december om inte tjälen gör det hårdarbetat.
Bjornen - perfekt att de har halva priset då också

Det är inte så säkert att utförsäljningsexemplaren är i så bra kondition. Ett problem för övervintringen genom att de oftast gödslas med blåkorn på sensommaren så tillväxten håller på för länge och invintringen börjasr för sent.
Neej Bjornen - inte sänka stämningen här nu. Det skall säkert gå bra. Åtminstone för en del av alla mina plantor.

Hoppas att ni har rätt om höstplantering!!
Igår fick jag tag på 3 FINA äppelträd på Plantagen, dom var avlövade men såg i övrigt fina ut, jag betalade endast 400:- för alla 3 och nu har dom kommit ner i marken efter alla konstens regler.
Visst är det rätt att vänta med gödsling till våren? Det känns inte som att det gör särskild nytta med gödsel just nu!
Nu håller jag alla tummar och tår för att det fungerar med att plantera så här sent, i övrigt är jag jätteglad för mitt fynd!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Det är inte sent att plantera utan snarare lagom tid att plantera.

Tack för dom orden Bjornen, nu ser jag fram emot våren för att se om det funkade!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Vad fint det blev. Förstår att du inte kunde låta bli. Det är så kul att projektera och planera. Kul att se växtkraften i sommar.
Heart - ja det skall bli väldigt spännande att se vad som händer nästa sommar.
Köpte en sidenhortensia som jag planterade i min rhododendron backe. Det skall bli så kul att se den i vår. Hoppas inte rådjuren gillar den.
Oj Asta, vilket jobb och va fint det blev! Tänk att det faktiskt kommer att bli ÄNNU finare!
Tyvärr har jag inte handlat något alls denna höst… Som jag ångrar varje vår. Funderar lite blygsamt vad jag ska plantera i blomlådorna på bron, för att det inte ska se så naket ut nu när sommarblommorna ligger på komposten.
Tack för titten på de fina bilderna!

Jag kan glädja dig med att det extra utrymmet i rabatten med funkia, dagliljor och alunrot snart kommer att vara fyllt. De växer kraftigt och breder villigt ut sig när det finns gott om plats.
Grattis till fynden och fint arbete!
Tack BigMama!
Det låter bra Lill-Kisse. Vll gärna att funkian skall sprida sig för den håller undan kirskålen! Har funkia i en del av rabatten och den kväver helt och hållet kirskålen där.