Höstblommande rosor
Tyckte nyss att det började ta slut med Rosor i min trädgård. Men gick just en runda i trädgården och räknade mina höstblommande Rosor. De är faktiskt ganska många trots att regnet har gjort att en del hänger med huvudena och att knoppar här och där blivit bruna och fula.
Rugosorna blommar så gott som alla med undantag för Agnes och de två nyaste Roserai de l'Hay och Mrs. Anthony Waterer. Gelbe Dagmar Hastrup är särskilt fin just nu.
Balsgårdsrosorna Anna och Balder har enstaka blommor
Myskrosorna är jättefina
Kanadarosorna samtliga blommar med undantag för John Davis som dock har flera knoppar.
Portland-gruppen och då särskilt Madame Boll
Klasblommiga är blandat - de vita Swany, Katharina Zeimet ser lite sjaskiga ut. Regnet? Rhapsody in Blue har fått svartfläck och lagt av för i år. Coverrosorna är fina. Och så förstås Bonica som är en stöttepelare.
Och så den pålitliga doftande höstdamascenen Rose de Rescht.

Javisst ger rosorna det där extra. Jag var så glad i våras åt mina tidiga - och nu åt de sena. Överdådet i juli var bara alltför mycket. Nästan så att det är mer spännande att gå och leta efter dem nu.
Jacques Cartier har jag inte. Men finns på önskelistan. Som alltid är alldels för lång.
Du vet att Rosenposten har Jacques Cariter både i vanlig rosa färg och även som White Jacques Cartier. Mycket trevlig ros *hihihi*
*** Qui vivrqa verra ***

Den rosa måste jag ha. Och kanske den vita till min vita rabatt….

Javisst är hon fin. Det är verkligen en favorit. Mme Boll tycker jag också härlig just nu, men tyvärr är mina inte lika friska i bladen som Rose de Rescht.