köpa matjord
vet någon var man kan köpa matjord? Att köpa säckar med planteringsjord i affärer blir så dyrt. Vet att man kan köpa "löst" jord men var? Jag bor i Västerås så det bör ju vara nånstans i närheten.

Hade samma problem i helgen… Men vi hittade faktiskt billig jord i en vanlig affär. 30 kr för en 90 liter säck. Ganska billigt. Fast det såklart…ska du ha flera kubik så kanske det är osimidigt.
Oskar

Hejsan, jag vet tyvärr inte hur ni har det i Västerås, men här hemma kan man köpa ett lass jord för 100 kr på återvinningscentralen. Kanske värt att kolla upp.
Lycka till
Oskar: var det en rikstäckande affärskedja som finns här i V-ås också? Jag behöver inte så fasansfullt mycket…

Jag säger som "linasvovvar"; kolla med återvinningscentralen. Här i Helsingborg kan vi köpa släp med matjord där om vi vill.
japp, jag ska kolla med återvinningen här i stan. Nu när ni säger det så klingar det lite bekant. Tror att jag hört att man kan göra det här med.

Jag är lite avundsjuk ibland på er på fastlandet. Här i skärgården är det jättedyrt att köpa jord. Jag har iofs en äng men vill inte gärna gräva hål i den. Så jag köper pallar med jordsäckar från den enda butik som finns på ön. Men tröstar mig med att jag på sätt stöder affären.
Försöker tillverka jord med mina komposter, men det går inte fort inte.
Det här en försommarvy, men där syns ängen bra. Trädgårdsodlingarna ligger närmare huset, men jag har faktiskt börjar planera för lite stora rosenbuskar på ängen också. Och där finns ju hyfsad jord.
Men så vackert ni bor Christina!

Jodå - jag tycker också det är fint - det är 'sommarstugan'. Fast numera är vi där alla helger året runt. Nästan.
Finns det jord att köpa på återvinningscentraler också,det visste jag inte. Skulle behöva några lass ogräsfri matjord till mina rabatter i slänterna mot gatan. Jag har ännu inte kollat priser på rosenjord,som Christina nämnde i någon tråd. Men jag hade tänkt mig att ringa något åkeri i närheten och fråga om de har någon jord .Finns det på någon återvinningsstation så går det lika bra.
#6 Gösses så vackert! Vilken härlig plats på jorden att bo på!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4