Full sommar igen?
God morgon! Ännu en strålande dag.
Promenerade hem från jobbet så sent som kl 21 igår och det var VARMT ute. Vilken fantastisk känsla så här mitt i september. Långt kvar till frostnätter känns det som - åtminstone här i Stockholmstrakten.

Håller lite smått på och tittar på ny lägenhet. Måste bara ha balkong att sitta en stund på när jag kommer hem efter jobet. Visserligen har vi en bakgård men det är INTE samma sak som att hoppa ur jobbkavajen, sparka av sig skorna och gå ut på egen balkong.
Dessutom bor vi tre trappor upp utan hiss och vill gärna ha hiss.

På en balkong kan man ju trots allt vara lite mer privat, håller med om att det inte är riktigt samma sak med en bakgård. Ska man dessutom släpa kaffekannan och nåt gott till tre trappor så hade nog jag oxå tittat efter lägenhet med balkong. Tänk du kan ju ta med lite av din trädgård till balkongen. Nån ros i kruka, kanske en funkia och en kärleksört? En klematis som klättrar på en spalje, pelargoner i vackra balkonglådor… På så sätt är du inte utan trädgård även när du är i stan! Fast gubben din kan ju inte ta med grävmaskinen!!

Dessutom har vi nu en 5:a och det räcker med en trea, nu när barnen är vuxna och bor på annat håll. Så vi kan nog klara att byta upp oss till hiss och balkong. Har bott i samma lagenhet i 35 år, så det vore bra att flytta för att tvingas röja i skåp och förråd.

*skrattar* Jo, är det nåt positivt flyttning för med sig, förutom att man får ett nytt hem, så är det att man får städat i sina förråd. Vi flyttade två gånger med knappa tre års mellanrum innan vi köpte huset och jag blev lika förvånad varje gång att vi lyckats samla på oss så mycket IGEN! Och vi flyttade ihop i en två och sen när det blev tal om barn köpte vi en trea och jag begriper inte hur man kan samla på sig så mycket prylar. Nu lider ju min man av "bra-att-ha"-syndromet och det bidrar ju lite förstås. Nu har vi bott i huset i två år, och redan ser vinden ut som en loppmarknad. *suckar* Vi skulle nog behöva flytta.. *ler*

Det där med 'bra att ha' - syndromet känner jag igen. Min man lider av det i högsta grad. På landet gör det inte så mycket. Han fick själv bygga till förrådet för alla trasiga verktyg och redskap som ska sparas för de ev reservdelar men kan plocka av dem. Värre är det i stan där det är ont om förråd.
Nåja - jag har själv mina svaga punkter vad gäller att slänga. När jag rycker upp perenner (har nog alla dem som finns på vår varningsflagglista) - så gräver jag förstulet ett hål någonstans och petar ner dem. Och plötsligt finns det en rabatt till att rensa och vårda.