Vad är detta
Både bladen och bären ser ut som krusbär. Krusbärsbuskar som inte har varit så välskötta kan ibland få ganska små bär + frösådda plantor kan också ge lite mindre bär.

Troligen är det krusvinbär, korsning mellan krusbär och vinbär i och med bärklasarna om än bara ett bär på den.
Liknar mina krusbär fast den ser ut att ha suttit i en klase.
Tack
Här fins blå och gula krusbär i trädgården, men det är det definitivt inte. Dom är lite väl tagen hand om det är vist. Det är större och för lit färg i det till att det kunne vara vinbär. Så får det bli Krusvinbär även om jag inte har hörd talas om det. Det fans inga klaser ett enda bär.
Et annat träd med frukt som jag heller inte vet vad är. Två frukter på hela trädet, och jag fotadede det 2008-07-31 Et par dagar efter var dom borta. Trädet står i skuggan av en 4-5m idegran och kämpar för sitt liv. Har sågad av på idegranen så at detta träd på ca 3m skall få bätre ljus)
Någon som har ide om vad detta kan vara? diameter ungefärligen 10-12 mm

Jag har själv krusvinbär. Nu fanns det förr mycket flera sorter (400 i England) med bär i storlek från en ärta till plommonstora bär som krusbär eller stickelbär (håriga frukter).
Trädet är troligen plommon och allmänt gulplommon eller tunablommon.

Bladen och frukten ser ut precis som mitt tunaplommon, ett plommonträd mycket värt att försöka spara , kan ge otroliga skördar av gula välsmakande plommon!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Både tunaplommon och allmänt gulplommon är lite svagväxande och ger små frukter som är lite rundare än många andra sorter som har mera tydlig ovalform.