Ny på forumet
Hej på er!
Jag har vart här och smygläst lite ett tag, men är nu medlem. Jag älskar växter och i synnerhet hoyor! Man kan säga att jag ha ett antal *hmm*.
Hur som helst så har jag ganska nyligt flyttat vilket inneburiet en avsevärd förbättring gällande uteväxter. Jag har nu en liten rabatt där jag precis planterat rosbuskar. Hoppas verkligen att de tar sig! Jag har tänkt att plantera lite perenner framför rosorna (som är röda) och jag undrar om ni har något bra förslag på vad (zon 3-4)!? Jag är själv inte så bevandrad vad gäller uteväxter och perenner är jag mer än nybörjare på det (mao jag kan ingenting)!
HC Andersen heter rosorna. De blir 80cm höga. Jag hade nästan funderat på några vita växter i rabatten. Ska även plantera gula klätterrosor, så jag tänkte att vitt skulle passa till det.

Det finns en flocknäva som är vit med lite rött i mitten och heter Geranium cantabrigiense 'Biokovo'. Blir ca 20 cm och brer ut sig vackert med bladen. Skulle vara fin till HC Anderssens starkt röda färg. Länk till bild

Ulleternell är inte dum den heller - men blir upp till 40 cm hög. Fortfarande lägre än rosorna i alla fall.
Tack Christina! Vilks brs tips du kom med! Är likte sugen på Flocknäva, så¨vi får se vad det blir!
Jätte välkommen skall du vara. Jag är Medarbetare här och älskar Liljor.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Varmt välkommen ska du vara! Jag hoppas att vi kan ge dig lite tips och råd på vägen.