Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 3096 ggr
Rozzy
0

Fint i krukan

Har ni något tips på något fint att ha vid ingången som håller bra under hösten?

Bolkryss är det som jag kan komma på….men om man vill ha lite roligare som tål lite frost då?

Bjornen
0

Aster, prydnadskål, slivergirlang, silverek, lågväxande hebe, olika gräs eller halvgräs, taklök och olika Sedum är några exemplar som tål ganska mycket frost

Rozzy
0

Tack för tipset det var bra, det blev vackra gräs prydnadskål och olika ljungsorter, taklök sen piffade jag upp dem med egen keramik.

Tilda-T
0

Rozzy, precis prydnadskål och olika ljung är jättesnyggt ihop!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Bjornen
0

Ett problem kan bli när man blandar ljung med andra växter är att ljungen måste vattnas regelbundet (varje dag om solen skiner) för att ha något längre blomningstid.

catcat69
0

Jag har grävt upp kärleksört,alunrot,stäppsalvia.murgröna, lammöron från rabatten och piffat till det med några självsådda småblommiga penseer o.grusnejlika. Billigt o.bra

Rozzy
0

Låter så snyggt, att kombinera dessa, har tyvärr inga lammöron de vårfrös allihopa.

Jag har flera krukor med bara bollar av kärleksört de trivs bättre i kruka än i rabbatten. Det värsta är att jag ger dem en näve blåkorn på våren sen klarar de sig utan omvårdnad och vatten hela sommaren, de som stod under taket vid garaget fick en gång när värsta torkan var, sen lever de typ på kondens, svårt att slå, Täta vackra med många beundrande blickar och kommentarer åh hur gör du, ja släng ner dem i en kruka och strunta i dem i alla femton år!

Bjornen
0

Lammöronn frös inte bort de ruttnade bort. De tål inte vinterregn.

Christina
0

#6 Jag är också förtjust i Kärleksört och de är till stor glädje som färgklickar så här års. Håller med dig - ingen skötsel alls.

Rozzy
0

Ja så kan det vara med lammöronen…saknar dem nu

Margareta
0

Jag har kärleksört och gillar dem mer och mer.

Numer pensionär i Nynäshamn

Ahnna
0

Såg en riktigt snygg och häftig inrättning vid en rondell nyligen - på en stolpe (fast man säkert kan göra det i en kruka också) hade de hängt påsar med jord runt om och gjort hål i och planterat in ljung, prydnadskål, silvergirlang, m.m., m.m., m.m. och allt det tillsammans bildade ett lapptäcke i bollformat, i alla möjliga gröna, blå, rosa och silvriga nyanser - skitsnyggt!

I och med att alla sorterna hade olika höjd/längd på rankorna så blev det en väldigt intressant "boll" att titta på, där alla plantorna vräkte ut ur jordpåsarna så att plasten och stolpen inte syntes.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rozzy
0

Det var något liknande på Gunnebo de hade planterat i de där stora säckarna man får sten i.