Rosen Freja
Funderade på Balsgårdsrosen Freja. Är det någon som har erfarenhet av den? Funkar den bra som klängros mot en vägg?
Jag minns att du skrev om Balsgårdsrosorna tidigare Christina, men kommer inte ihåg vad du skrev om just Freja.

Jag köpte Freja, Anna och Balder hösten 05. (Sedan fick jag tag på Irma i okt 06.) Samtliga blir höga och ska kunna spaljeras. Mina står dock som friväxande buskar och ska bli en del av inramning till en stig.
Vad jag skrev om Freja var nog min klagovisa över att i maj 06 föll hon bara omkull - alla rötter helt uppätna av sork. Jag stack ner stumpen som var kvar i en stor blomkruka på ren chansning. Nändes inte slänga den. I höstas var hon en rktigt fin planta och det ska bli roligt att se om hon växer i år. Köpte för säkerhets skull en till, när nu Rosenposten i Danmark hade.
Jag har bara hört gott om henne från alla håll och längtar efter att se mina växa upp och bli stora. Övriga Balsgårdsrosorna - och Freja med för den delen - har varit helt friska, vilket är förunderligt och välkommet. Anna växer med raketfart. Balder likaså.

Hittade tråden om Freja från tiidgare och noterar att det var här jag fick tipset om att Rosenposten nu fått in Irma. Tänk så bra det är med delade erfarenheter och kunskaper!

Min Freja blev 180 cm redan nu i år där den försöker klänga på en gammal ful telefonstolpe. Så den är nog alldeles utmärkt som klätterros.