Engelskt asfalts-skojeri igen?
Jag trodde det var Gatukontoret som kom men var skojare, män i skyddsvästar som förra året, nu i en liten fin vit Jeepaktig bil med engelska gulsvarta reg.-skyltar. Polisen brukar inte vara intresserad fast det brukar vara skojeri, det är civilrättsligt. Minnet är tydligen kort och varningar bör gå ut igen, för det lönar sig tydligen att leta efter nya offer varje år.
Håller med att det bör gås ut med varningar årligen,mot dessa asfaltskojare. Om inte flera gånger per år,om man får vetskap om att de härjar omkring.
Dom där asfaltskojarna hade vi besök av för några år sedan,men de fick snällt vända på bilen och åka härifrån. I år har jag däremot inte läst något om att de härjat här i Jämtland, men än är det inte försent. Men hos oss får de vända med sitt pick och pack om de kommer.
Vi hade en hel del diskussioner om och kring de här asfaltskojarna på Anknuten(avslutat forum) när den var igång. Ibland kan det finnas en del godtrogna äldre människor som går på lurndrejeriet, en del törs inte säga ifrån. Ja nu hörs det som det är bara äldre som blir duperade av skojarna,men det förekommer nog hos yngre också.Jag menar att det kan vara svårare för en del äldre,men inte alla, människor att värja sig mot dessa skojare,speciellt om de bor ensamma.
Lika var det med italienaren han fick vända i trappen ute och ta sin skinnjacka och åka vidare.Han gjorde som så att han visade upp en äkta skinnjacka och när han lyckats övertala till köp,så hämtade han en som var oäkta.Ja, det var en skinnjackeförsäljare som åkte runt här för några år sedan,han nöjde sig inte bara med att åka runt,han parkerade även på köpcentrumet i stan och ville luras.Nu kom jag utanför ämnet.
Hoppsan det blev lite många likadana svar här och inte kommer jag ihåg hur man tar bort det heller.
Polisen sökte asfaltsgängen neråt landet
Asfaltskojarna har varit i Östersund också,där blev kvinna lurad på 24.000 kr och dessutom lämnade skojarna campingen utan att betala för sig,stod att läsa i dagens tidning.