Änglatrumpeterna i full blom
Åh så fin och stor änglatrumpet!
Min trumpet är grön o grann men saknar blommor.
Planterat den i kogödsel i våras, jag vet inte varför. Kanske fått för lite sol..

Jag har ju läst någonstans att din änglatrumpet var stor men det är ju ett helt träd du har!! Du får väl skära ner den eller lyfta taket för vanlig takhöjd lär väl inte räcka.
Låt den stå svalt, exempelvis i källaren eller annat svalt rum. Om du måste kan du klippa ner den lite så du får in den och spara klippen till nya skott. Du kan också skala av alla bladen när du ställer undan den så slipper du få in skadedjur. När du sedan väcker trumpeten till våren klipper du ned den till frisk ved så kommer den sig strax. Vattna mycket sparsamt under vintervilan.
Vad menar man när man säger vattna mycket sparsamt under vintervilan? En gång i månaden - varannan vecka - varannan månad?
Man får gå lite på magkänsla och sunt förnuft men de ska ju stå svalt men frostfritt under viland så en gång/månad är nog lagom, du får prova dig fram.

Kommer att bo utomlands i vinter och sällan komma till stugan för att vattna. Ska bli intressant att se hur det går. Verkar faktiskt som om denna klarar vad som helst.

#6 Mina ska ha den färgen du har på din!Jättefin din är!