Trädgårdsresa i Frankrike!!
Har precis kommit hem från en fantastisk trädgårdresa I Frankrike! (Paris och Tours). Har besökt ingen mindre än Monets trädgård och berömda näckros-damm, den inspirerande Trädgårdsfestivalen i Chaumont-sur-loir med alla idéträdgårdar, det OTROLIGT vackra slottet Chenonceau, Villandry med sin imponerande trädgård, vansinningt stora Versailles och flera stads-parker i Paris!! Jag säger bara WOW!!
Kolla in några bilder från de olika trädgårdarna!

Åhhh "mitt" Frankrike vad jag avundas dig 
Underbara bilder och så läckert med ja vad är det - inte buxbom väl eller, bilden från Parc Citroën?

Underbart - tack för att du delar med dig. Vill också åka till Monets trädgård. Versailles har jag sett men det var länge sedan nu.
De där kloten - vilket material kan de vara gjorda i tro?
Christina,
kloten är i nåt slags tyg, fjäderlätta och fyllda med luft. Visst är de fina! Tanken är att man skall putta kloten framför sig när man promenerar i trädgården.
Jag kan varmt rekommendera att besöka den här tematrädgården i Chaumont-sur-Loir som skiftar skepnad från år till år. 2007 är temat "rörelse i trädgården" och alla är välkomna att tävla om en plats! Någon bra idé på lur kanske…;). De ca 30st vinnande bidragen får 13.000 euro till att förverkliga den.
Lise-Lotte,
det kan mkt väl vara buxbom men om jag ska vara ärlig så kommer jag faktiskt inte ihåg…
(många trädgårdar på 5 intesiva dagar). Men det var ialla fall väldigt effektfullt med de olika nivåerna de var klippta i! Och så snyggt mot de kritvita stammarna!

Rörelse i trädgården - hm - vad vi i Sverige är rätt duktiga på är att utnyttja prydnasgräs i alla former som rör sig i vinden.