Blev det höst...?
Hoppsan - har gått och längtat efter liiiiite regn - och nu kom det. Tillsammans med kraftig blåst och alla blommor faller av och plötsligt känns det höstlikt. Hur är det hos dig?
Jo, amplar och krukor har fått vad dom tål idag, blåst och 30 mm regn tills kl. 14
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Känns verkligen som höst just nu. Det har kommit en månads regn på en dag. Det skall hålla på och regna veckan ut enl. SMHI.
Ja, det är tråkigt när det blir så hårt regn. Har ett buskage med Annabelle hortensia. Det är så maffigt med alla stoora vita/lime klasar med blommor och så kommer regnet och vips så ligger de slagna till marken. De brukar aldrig repa sig riktigt tyvärr.
Vad som oxå är tråkigt om regnet håller i sig till till helgen är att på fredag är det 8/8 -08. Magiskt datum för alla giftassugna har vi märkt , så vi har massor av brudar fredag/lördag(är frisör). Två av dem har dessutom planerat giftemål ute till havs på en ö….
Tråkigt när det varit så himla fint länge….
Siffran 8 är visst ett turtal i Kina.

I morse hade jag bara 4 grader, brrr!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Änglatrumpeterna var omkullvälta. En rosenbåge med honungsros likaså. Usch mycket jobb att ta itu med.

Här var det som en kylig och klar höstdag igår nästan hela dagen innan solen till slut segrade och vann och det blev lite värme.

Vaknade till regn - igen. Och idag som jag måste möta Vaxholmsbåten vid bryggan för att ta emot leverans av min nya cykel. Känner inte för en långpromenad och sedan cykelturen hem igen 

Lite regn har det kommit men det behövs väl omkring 60 mm till för att det ska vara lagomt De eventuella höstlöv som finns är torkade sommarlöv.

Lite regn? Jag är mer än nöjd. Suck! Den här veckan har vi fått 50 mm hos mig. Marken är dyngsur. Tröstar mig med att nu kanske det kommer svamp.