Ännu en änglatrumpetsfråga..
Jag fick en änglatrumpet av en släkting. Den växer och är jättegrön och frodig… men blommar inte! Kräver den mycket näring?
Ja, den kräver mycket näring :) Man brukar höra att den är en missbrukare av näring.
Något som är bra är NPK-gödning, som finns i blåkorn bla. Det finns i flytande form som man blandar i vattnet men tror det även finns som näringskulor att lägga i jorden.
Jag har massa änglatrumpeter, och det är bara min 12-åriga som blommar samt en stickling från denna. Mina andra vill inte blomma. Men har nyss börjat med blåkornet så man får hoppas på det bästa =)
p.s Glöm inte att änglatrumpeten är väldigt giftig! Du kanske redan vet det, men det är bättre att man vet det för mycket än för lite. + att någon som inte vet det kanske läser tråden :)

Jag tror nog hellre att den har fått för mycket näring och har för stor kruka, vilket fördröjer blomningen. Sedan blomningen startat då ska den gödslas.
Då är det bara att vänta och se då!
Krukan är ganska stor, och jag blandade i chrusan (?) på ytan i jorden, så det kan vara som Bjornen skriver. Bra att Starfall påminde mig om att den är giftig - det hade jag alldeles glömt bort!
för att blomma bra vill änglar ha mycket vatten och mycket näring när dom växer jag odlar min i kogödwsel på på¨se och ger dom blåkorn och mycket mycket vatten och en massa sol och värme och stora krukor brukar gräva ner dom i marken ,, knepet är sval och torr vintervila och vänta på en naturlig delning . efter naturlig dlening så blommar dom om dom får de andra kraven .