Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketter: rabatterperennerannueller
Läst 2461 ggr
[BigMama]
0

Ännu en änglatrumpetsfråga..

Jag fick en änglatrumpet av en släkting. Den växer och är jättegrön och frodig… men blommar inte! Kräver den mycket näring?

Starfall
0

Ja, den kräver mycket näring :) Man brukar höra att den är en missbrukare av näring.

Något som är bra är NPK-gödning, som finns i blåkorn bla. Det finns i flytande form som man blandar i vattnet men tror det även finns som näringskulor att lägga i jorden.

Jag har massa änglatrumpeter, och det är bara min 12-åriga som blommar samt en stickling från denna. Mina andra vill inte blomma. Men har nyss börjat med blåkornet så man får hoppas på det bästa =)

p.s Glöm inte att änglatrumpeten är väldigt giftig! Du kanske redan vet det, men det är bättre att man vet det för mycket än för lite. + att någon som inte vet det kanske läser tråden :)

Bjornen
0

Jag tror nog hellre att den har fått för mycket näring och har för stor kruka, vilket fördröjer blomningen. Sedan blomningen startat då ska den gödslas.

[BigMama]
0

Då är det bara att vänta och se då!

Krukan är ganska stor, och jag blandade i chrusan (?) på ytan i jorden, så det kan vara som Bjornen skriver. Bra att Starfall påminde mig om att den är giftig - det hade jag alldeles glömt bort!

flaxss
0

för att blomma bra vill änglar ha mycket vatten och mycket näring när dom växer jag odlar min i kogödwsel på på¨se och ger dom blåkorn och mycket mycket vatten och en massa sol och värme och stora krukor brukar gräva ner dom i marken ,, knepet är sval och torr vintervila och vänta på en naturlig delning . efter naturlig dlening så blommar dom om dom får de andra kraven .