Rabatt i norrläge!
Det ligger en artikel ute om rabatt i norrläge. Berätta gärna om era erfarenheter om skuggiga lägen i era trädgårdar!!

Skugglägen är alltid ett problem, så det är intressant att läsa om hur du hanterat det. Bra att bli uppmärksammad på hur mycket det finns som klarar sig där.
Inte något problem alls tycker jag. Jag är väldigt förtjust i blommor som gillar skuggiga lägen. Hosta, heuchea, silverax och många andra.
Det enda som är lite knivigt är att våra och grannens äppelträd växt till sig så mycket att det blivit skugga där tidigare husägare så snällt planterat 4 gigantiska ruggar med pioner…. Det är nästan rent söderläge - men lik förbenat skugga. Pionerna har nog stått där sedan huset byggdes 1957…. blommade fint förra året när vi beskar våra träd REJÄLT - i år var det magert med blommor. Jag vågar INTE flytta pionerna, dessutom är alla solplatser upptagna av Rosor :)
Bilden är på en av de få blommorna som visade sig i år - doftade helt ljuvligt dock!
*** Qui vivrqa verra ***

Förstår dig att du inte vill röra pionerna. Jag flyttade min rosa Sarah Bernhardt och det dröjde två år innan hon fann sig tillrätta och blommade.