Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 3356 ggr
catcat69
0

Dofter i trädgården

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar när det doftar (helst gott) från växterna. Min favorit växt har ju varit pioner,men kan ju inte vara utan de andra för det. Jag har kommit på mig själv att börja gilla Rosor mer och mer. Tycker att de doftar betydligt mycket mer. Honungsrosen är just nu bedövande med sin doft och smultronschersminen påminner mig om min farmors trädgård, hon hade 2 buskar precis vid sin uteplats.

Luktärtorna börjar  att visa färg så snart kan man snusa gott från dem också. Lavendel och olika kryddor sprider sin väldoft här med,vissa klematis, även om man får ha näsan intryckt i blomman. Och ett nyklippt gräs…..alla dofter efter regnet…..

Så här skulle man kunna hålla på i evighet.

Och så lite motvikt från allt underbara……Flädern och buxbomen stinker KATTPISS.

Vad har ni för favoritdofter?

SirMaxwells
0

Jag älskar Jasmin, det är en underbar doftKyss

poja
0

Kaprifol

Sagakeramik
0

Lövkolja luktar riktigt gott … nattviol, doftschersmin, lavendel, Rosor, muskatellsalvia finns mycket som luktar gott:)

Ahnna
0

Har två olika pioner som doftar förföriskt gott, vilket till och med jag måste tillstå trots att jag är lite allergisk mot pioner i största allmänhet. (De ser ju så fula ut när blommorna vissnar.)

Lavendel och de flesta Rosor luktar också väldigt gott, så det har jag mycket av. Och timjan!

Pepparmint luktar gott också, men andra myntor tycker jag luktar mysko.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

KurtB
0

Kaprifol.

magma
0

Just nu doftar rosen "Hybrida" ("honungsrosen") helt underbart här hemma, på kvällen känns det över hela trädgården…. *mmm*

Sagakeramik
0

6

Låter som om jag nog måste skaffa en sån :)

BiGavia
0

Grekisk lövkoja och tädgårds nattviol.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Bjornen
0

# 1 Du menar väl schersmin eller använd den gamla stavningen schärsmin. Jasmin har gula blommor och är svårodlad i sydligaste delarna av Sverige men används som krukväxt.

curdo
0

Rosor och myntor och lavendel    mmmm   va´ljuvligt! Glad