Favoritblomman!!
Favoriblomma är svårt att säga, men favoritväxt är Hoya - porslinsblomma. Jag samlar på dem och har i dagsläget kring 80 olika arter.
Jag kom i kontakt med hoyor då jag beslutade mig för att det fick vara nog med plastblommor på de trista och tomma fönsterbrädorna. När jag såg att det fanns en sådan variation bland hoyor, både i bladverk och blommor, så var jag fast. Har samlat ungefär 3 år nu. Nu är jag också Sajtvärd för en sajt här på iFokus som handlar om hoyor: hoya.ifokus.se
På bilden är en Hoya wallichii (campanulata) som nyss blommade hos mig. Blommorna är ca 3 cm stora… Och nu har den nya knoppar! :)

den var otroligt fin (=
kram<3
De var fin. Jag har en hoya, som jag haft i snart 30 år, vet ej vad det är för sort. Den blommar nu, fast under 20 år ville den inte blomma, men plötsligt förra året så satte hon igång. Underbart.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag är litet obeständig i min kärlek så min favoritblomma växlar från år till år. I sommar tror jag det blir rosen Anna som växte otroligt på höjden och bredden efter avslutad blomning förra året och som fortsatt växa nu på försommaren. Och är full med knopp som jag tittat på varje dag och längtar efter ska börja slå ut.

#6 Vilken härlig kaktus. Kanske dax att värdera om dem, för min del?
Fast jag vet inte om det skulle få plats någon kaktus här - har hoyor överallt…
JessicaL, denna kaktus behöver stor plats, har funderat själv på var jag skall ha den. Just nu hänger den i ett fönster men sen…
Kanske jag hänger ut den senare i sommar.
Jag hängde ut kaktusen under tak. Där har den hängt nu ungefär en månad och blommat vidare. Jag har två plantor i samma kruka, den ena blommar med rosa blommor och den andra (på bilden ovan) med knallröda blommor. Idag såg jag att hela plantar var översållad med knoppor. Helt otroligt. Jag har tagit in den nu och hängt in den i fönstret.
När jag hängde ut den så kortade jag vissa långa blad. Den var så stor att den hängde ner på marken.
Jag kommer fota denna så fort blommorna slagit ut.
Förgätmigej är alltid…förgätmigej! :)
Många är de blommor jag älskar men Malvorna står lite för sig själva. Har ju döpt min yngsta dotter till det så… :)

Åh, änglatrumpeter så klart 
Och fuchior:)

Det finns så många favvosar,det är svårt att välja. Iår blommade min Leonardo de Vinci så överfullt( Ros) . Klematisar gärna storblommande och så ALLTID Pioner naturligtvis. Och så fuchsior….. Så där kan jag hålla på i all evighet.
Blomman du gillar heter Prärieklocka-----Eustoma och jag hoppas jag stavat rätt.

#13 aha haha :)

Prärieklockan heter Eustoma grandiflora från USA:s mellanvästern hette förut Lisianthus russelinius.
Några favoriter för mig är den lilla funkia Hosta venusta, enviksrosen, lilla stjärnflockan Astrantia minor, venussko, olika Trillium, Arismaea och just nu kanske den vita lilla blpklockan.
Jag har många favoriter och även för mig kan favoriterna växla lite år från år. Men en beständig älsklingsblomma är borstnejlikan. Den är så vacker, variationsrik och hållbar både som snittblomma och i rabatten.

kram