Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 3400 ggr
majsan22
0

sork,mullvad

hejsan! har ett stort problem har fått sork i min trädgård och han förstör allt gräver stora hål.Nu ska man ju till och plantera och då har jag hört sägas att han äter upp det och förstör.hur får jag bort det ur min trädgård hälsningar Marie

Bjornen
0

Sorken är ingen lätt motståndare att bekämpa tyvärr. Det finns inget mirakelmedel men fällor kan hjälpa och likaså katt förstås.

Anders 50
0

Vet inte hur denna fällan är till sork (har katter till dom) men till mullvad är den suverän. Har provat en massa fällor och preparat som har fungerat ett tag, men sen har mullvaden lärt sig.  Men denna fällan har jag fångat med nu i två år. Helt suverän.

Köpte via hemsidan. http://www.mullvadbort.nu/

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Christina
0

Jag har dem också i stora mängder och testat allt. Hönsgödsel tipsade någon om men inte hjälpte det. En god vän stoppade ner karbid i alla hål han kunde hitta förra året men rapporterar nu att det inte hjälpte.

Hästar lär vara bra - sorkarna gillar inte dunkandet i marken.

Vi klipper numera även vår äng rätt ofta och det håller sorkarna någorlunda under kontroll.

Halvdansken
0

Cigarettfimpar som man stoppar ner i hålen är faktiskt ganska effektivt. De gillar inte lukten (vem gör det)?

Hatar cancer och älskar vårlökar.