Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 4329 ggr
Norrskenet
0

Vår trädgård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inspirerad av KerstinP tog jag fram lite bilder från vår trädgård. Först en rosenpelargon

Norrskenet
0

Här en annan pelargon som vi köpte på mässan i Ävsjö i våras

Norrskenet
1

En ros som jag inte har namnet på, men den är så vacker

Norrskenet
0

En dahlia som kommit igång

Norrskenet
0

En klematis (love child) som klättrar runt körsbärsträdet

Christina
0

Jösses din rosenpelargon var något alldeles extra. Den måste jag skaffa mig.

Norrskenet
0

En lantana som jag lyckats övervintra några år

Norrskenet
0

Sist ett par fuchsior. Till min stora sorg så dog ett femtontal av mina fuchsior förra vintern, troligen av torka. Så här kommer en ny som jag köpte i Älvsjö (holly´s beauty) som just nu håller på att sticka ut nosen

Norrskenet
0

Här en som jag haft några år

Christina
0

Undrar om din ros kan vara floribundan Amber Queen. Blir den nästan helt gul när den är utslagen?

Norrskenet
0

#5: Här en annan bild på rosenpelargonen. Dom är så vackra och tacksamma och skräpar inte

Norrskenet
0

#9: Skall kolla upp den, den är ny för i år och blommar för första gången. Här en bild när den var direkt efter knoppstadiet

Norrskenet
0

Glömde den otroligt väldoftande doftschersminen, som har börjat att klättr uppför alpklematisen. Vi har den utanför dörren, så man känner doften varje dag när man går förbi

Christina
0

Doftschersminen har jag också - och den är verkligen ljuvlig. Kul att du låter den klättra. Min står som en solitär buske.

Älskar annars växter som får klättra och klänga på varande. Vartenda stackars träd hos mig har snart fått en klätterros och/eller en clematis som sällskap.

Christina
0

Den här sajten är lite kul när man letar efter namn genom att man kan söka på färg. Klicka på den färg i vänstermenyn som mest liknar den ros du vill hitta.

Sedan finns förstås inte alla Rosor ens i Peter Beales databank……

Bjornen
0

Rosenpelargonen är "Aplle blossom" och jag tror inte att det är doftschersmin utan smultron-, Gordon- eller norrlandschersmin. Jag tycker busken ser för kompakt ut och med lite för små blommor.

catcat69
0

Fantastiska bilder! Det är kul att få kolla in andras växlighet. Man får habegär om växter som man inte alls har tänkt sig.

Bild på klematis Ivan Olsen