Pion Circus-Circus
Har köpt en del olika pioner från Pionexperten i Danmark hösten-07,det var lite spännande att se om man skulle få hem några överhuvudtaget när man satte in pengar före leverans,hur rötterna skulle se ut osv. I oktober kom mina efterlängtade pionrötter och jag planterade ut dem på redan förbestämda platser. Väntade mig ingen direkt blomning i år men jag fick en knopp som ville slå ut på en. Den heter Circus-Circus. Jag är verkligen helnöjd med köpet både från Pionexperten och Guldsmedsgården. Det kommer att bli fler sorter i år.

Vilken vacker pion! Jag har själv satt knölar i kruka eftersom jag inte hunnit gräva rabatterna. Har du dina pioner tillsammans eller med annat?

Pionerna står på många olika platser i trädgården. En del får trona ensamma och en del är i stora rabatter. I höstas gjorde jag en stor piongångsrabatt med pioner i olika blomningstider. Just nu är det bara pioner i den men kanske planterar jag annat där med tiden. Bra tips om plantering för pioner får man i tråden "Planteringstid för pioner" från Asta

Blir också mer och mer förtjust i pioner. De får också vara ifred för dovhjort och rådjur.
Mina pioner får stå ensamma. 2 står bredvid varandrai en rabatt och just där de står har jagi nget annat. doftpionen står helt för sig självi intill mitt staket.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk