Rekomendationer på bra tulpaner!
Snart är det dags att köpa tulpaner och då kommer även frågan om viken eller vilka man skall köpa. Vilka färger skall man köpa mm.
Så kom gärna med era förslag till vilka tulpaner ni köper och varför så man kan få lite förslag.
Jag kan ju börja med att rekomendera dessa tulpaner.
En fantastisk orange tulpan vid namn Orange Emperor jag blandade denna med lila tulpaner. En av mina tre lila vill jag rekomendera och det är Blue Parrot. Så jar vi den svarta skönheten Queen of Night som jag blandade ihop med de fantastiskt vita White Dream.
Dessa är mina favoriter i min trädgård och jag hoppas dom komme igen nästa år och att en del andra har vuxit till sig lite.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Mycket effektfullt med de svarta och vita. Helt underbar syn.

De svarta tulpanerna är urläckra!
Det är så tacksamt med tulpaner. Jag handlade 350 lökar på rea i början av november. Hann precis sätta allt innan snön kom i december. Hela maj och juni var odlingslotten ett Holland i miniatyr. Härligt att kunna plocka buketter för att ta med hem.
Här är en bild på liljeblommande tulpaner. De vita är White triumfator som är samplanterad med lila och rosa-vitrandiga liljeblommande tulpaner.
Nattviol: Jag gillar verkligen den lila tulpanen som är snygg ihop med den vita. Urläckert!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Hur tidigt planterar ni era vårblommande lökar? Gräver ni ned dem redan nu?
Jag måste bekänna att jag ofta petar ned dem mycket sent och då de redan börjat reas i affärerna. Lite p g a att jag trott endast narcisser fick vara ifred i min trädgård, men den här välsignade våren hade jag faktiskt en hel del tulpaner.
Jag petar ner dom så fort dom dyker upp i butikerna.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4