Klätterros med bruna grenar
Jag är lite fundersam över min klätterros, troligen en New Dawn, kanske 5+ år gammal. (Inte jag som har planterat, alltså.) Den har gröna blad allra längst ner mot stammen, men grenarna som är ca 2,5 meter långa är helt bruna utan nya skott.
Finns det något hopp om liv? Ska jag klippa ner hela rosen och hoppas? Ska jag lämna den som den är?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Okej. Just blomningen (eller bristen på blommor) är inte det som besvärar mig mest, utan att hela "höjden" på rosen måste klippas ner. Det måste väl ta några år innan den är tillbaka som klätterros, istället för "liten ynka buskros" som den ser ut att vara nu? Störande…
www.stuteriprecious.se
Jag planterade en New Dawn förra året - den sköt årsskott på över en meter… har den frusit ner måste Du nog dessvärre klippa
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag klippte ner den och först kom ingenting. Bara några blad längst ner vid marken. Men nu har den skjutit skott igen och verkar vara på "uppgång", men det kändes inget vidare att klippa av flera meter långa grenar. Får hoppas att den kommer tillbaka och klär in äppelträdet så som det var tänkt från början.
www.stuteriprecious.se