Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 3555 ggr
jaghetersophia
0

dölja stora stenar

Har mycket stora stenar i gräsmatan..finns det några växter som man kan plantera på stenarna för att dölja dem tilte bättre?

Christina
1

Låter iofs vackert med stora stenar.  Om de är skrovliga så du får lite jord att fästa på dem, så kan du täcka med sedum och taklök och då får du blommande stenar.

Annars kan du sätta blommor omkring. Många växter kommer att trivas nära den värme som ackumuleras i stenarna.

jaghetersophia
1

Visst är etanar vackert men tidigare ägare har förstört dem och hällt cement och färg på dem mm…fattar inte varför :/… stenarna är så stora att jag inte får bort dem från gräsmattan heller så då är det bara kvar alternativet att dölja dem :)…

Den fulaste stenen är dock rätt slät :/ men med färg och betongklum på

dolfen
0

Vit puts eller kanskevända dem uppochned!?……….

jaghetersophia
0

#3 jag lovat att man INTE kan vända stenarna upp och ner…de är kanske¨1,5-2 meter långa och minst lika djupa :)

Bjornen
0

En del Sedum-arter fungerar på stenar och likaså taklök och åtminstone Jovibara släktet.

pyromanen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kaprifolier….

Här är en bild på en sten (ca 1,4 meter hög 2 m lång) i våran trädgård. Den syns inte så väl… men det är ju det du är ute efter :-)

jaghetersophia
0

nä den stenen syndes inte mycket..kanske vore nåt på en av stenarna iaf :)

Mandysan
0

Jag skulle nog låta klematisar täcka stenen med en lägre buske framför :)

Ahnna
0

Plantera buskar runtomkring? Bygga upp med jord och sten så att det blir en planteringsyta ovanpå stenarna? Det finns mycket man kan göra, en del mindre svettigt än annat.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se