Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 3154 ggr
catcat69
0

Växtförslag önskas

Jag vill ha en partner till mina Rosor "the Fairy" som sitter vid en stödmur…så inte så höga och gärna hängande över muren. I vitt eller lila. Det står stilla i huvudet,vad finns det som passar?

magma
0

Inte så lila kanske, men liten såpnejlika kanske? Annars så finns ju låga nävor av olika slag, backnejlika (fast det är nästan karminröd)

Jag skulle nog välja en kombination av kuddväxande perenner som t.ex lägre sorter av näva, vår/försommarblommande mossflox, backtimjan och lite här och där stäppsalvia som fick titta upp mellan rosorna. Kan du tänka dig mer åt det blålila hållet så finns ju även olika "campanulor" t.ex stjärnklocka, karpaterklocka.

Ahnna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hängande över muren… Det jag genast tänker på är lila aubretia, murklocka och stjärnklocka. De blir ju inte många centimeter höga, men har massvis med lila blommor på vår och sommar.

Bifogar bild på aubretia och rosa penséer. Aubretian har jag sått själv förra året, fröer från England. I år blommar den helt otroligt mycket, och läääänge har den hållt på!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild på min aubretia, tillsammans med tulpaner och narcisser.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

catcat69
0

Va bra ,nu har jag fått lite förslag på växter som jag inte tänkte på…Tack

anki1
0

jag har en the swany som kompis till min fairy. Den är krypande ros och har när den är nyutslagen vita blommor som är lite rosaaktiga, när den åldras blir den först helt vit för att senare bli en aning gulaktig.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk